تاریخ انتشار :

حافظ و قاری گامبیایی

کشوری مثل ایران را به خاطر حمایت از قرآن دوست دارم

قبل از آمدن به ایران اتهامات و سخنان غلوآمیزی در ارتباط با شیعیان در کشور خود شنیده بودم، اما با حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران، مردم شیعه را مردم بسیار مذهبی و مهربان یافتم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) «عبدالعزیز علی سیلا»، حافظ و قاری گامبیایی که در سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران حضور یافته است، اظهار کرد: در کشور گامبیا تصورات بدی از مردم شیعه وجود دارد و با آمدن به ایران متوجه شدم تمام آن‌ها اتهام و سخنان غلوآمیز بوده است و مردم شیعه با اهل سنت بسیار مهربان و دوستانه رفتار می‌کنند و در زمینه علوم قرآنی و حفظ و قرائت نسبت به کشورهای اهل سنت پیشرفت بیشتری دارند.
وی گفت: عاشق قرآن هستم و دولت ایران حمایت زیادی از برنامه‌های قرآنی و قاریان دارد به همین خاطر دوست دارم روزی ایران را برای زندگی انتخاب کنم.
عبدالعزیز حفظ قرآن را در کشور اسلامی موریتانیا با رفتن به مؤسسه قرآنی خصوصی تحت تعلیم استاد «راجول عثمان» در مدت پنج سال حفظ کرده اما در این دوره از مسابقات در رشته قرائت شرکت کرده است.


وی که برای نخستین‌بار به مسابقات بین‌المللی راه یافته است، در این باره گفت: در مسابقات موریتانیا در سال گذشته مقام نخست را کسب کردم و اگر سال بعد به این مسابقات دعوت شوم، اطمینان دارم رتبه خوبی به دست خواهم آورد.
عبدالعزیز سطح شرکت‌کنندگان را بسیار عالی خواند و اظهار کرد: رقابت در مسابقات بسیار سخت است زیرا تمام شرکت‌کنندگان از لحاظ فنی و تسلط بر قرائت در سطح خوبی قرار دارند.
قاری گامبیایی با اشاره به آیه «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی‏ هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنینَ الَّذینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبیراً: به درستی که این قرآن مردم را به طریقی که راست‌ترین و استوارترین طریقه است، هدایت می‌کند و مؤمنانی را که عمل شایسته انجام می‌دهند، بشارت می‌دهد که پاداش عظیمی برای آن‌ها خواهد بود»(آیه ۹ سوره مبارکه اسراء) تصریح کرد: قرآن داروخانه کاملی برای مسلمانان است که برای تمام امراض روحی نسخه‌ای دارد.
وی افزود: وظیفه هر مسلمانی است که برای علاج امراض روحی خود و هدایت و رستگاری به قرآن مراجعه کرده و دستورات آن را در زندگی خود پیاده کند.
عبدالعزیز عشق خود به قرآن را اینچنین توصیف کرد: به حدی قرآن را دوست دارم که با دوستان آن دوست و با دشمنانش دشمن هستم و کشوری مثل ایران را به خاطر حمایت از قرآن دوست دارم.
وی گفت: در آینده قصد دارم یک مدرسه قرآنی در کشور خود تأسیس کنم و به تمام کودکان حفظ قرآن را آموزش دهم زیرا اگر کودکان با قرآن آشنا شوند هرگز به بیراهه نمی‌روند.
عبدالعزیز به قاریان مشهور مصری مانند اساتید «خلیل‌الحصری، عبدالرحمن حذیفی، محمد صدیق منشاوی و عبدالباسط» اشاره کرد و گفت: در قرائت از قاریان بزرگ مصری همچنین از «حامد شاکرنژاد»، قاری ایرانی تقلید می‌کنم.
وی «یحیی جامع»، رئیس‌جمهور گامبیا را حامی اصلی قرآن در کشور خود نامید و تأکید کرد: یحیی جامع با حمایت و حضور در مسابقات ملی قرآن و حمایت از مربیان قرآن باعث شده است فعالیت‌های قرآنی در این کشور رونق گرفته و زمینه آشنایی بیشتر با قرآن ایجاد شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار