تاریخ انتشار :

ایالت نیوجرسی

راه اندازی کمپینی به نام «مسلمانان علیه گرسنگی» توسط یک مهندس مسلمان

یک مهندس مسلمان در نیوجرسی، با راه اندازی کمپینی با عنوان «مسلمانان علیه گرسنگی» زندگی‌اش را وقف مبارزه با فقر و گرسنگی کرده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، یک مهندس مسلمان در ایالت نیوجرسی در آمریکا، زندگی‌اش را وقف مبارزه با فقر و گرسنگی کرده است.


ضمیر حسن، مهندس نرم افزار بازنشسته در نیوجرسی که کمپینی به نام  «مسلمانان علیه گرسنگی» راه اندازی کرده می‌گوید: مردم گرسنه زیادی در همسایگی ما زندگی می‌کنند و ما حتی از وجود آن‌ها نیز مطلع نیستیم. به عنوان یک مسلمان من نباید با شکم سیر به رختخواب بروم وقتی همسایه‌ام گرسنه است. این سخن بر من تاثیر گذاشت و تصمیم گرفتم این وضعیت را تغییر دهم.
وی افزود: به عنوان یک مسلمان من وظیفه دارم به مردم از بشقاب خودم غذا بدهم. ما اگر به دین‌مان در زندگی واقعی بخواهیم عمل کنیم، بایستی از همان غذایی که دوست داریم و خودمان می‌خوریم به مستمندان نیز کمک کنیم.
حسن درباره اهمیت مشارکت مسلمانان در فعالیت‌های جمعی می‌گوید: هدف من ایجاد تعامل میان مسلمانان و جوامع آنان است. آن‌ها نباید فقط اعمال دینی را انجام دهند، بلکه باید دین‌شان را در زندگی به کار بگیرند.
این مسلمان آمریکایی در سال ۲۰۰۰ و زمانی که پسرش را برای اولین بار به یک غذاخوری اطعام فقرا می‌برد، تصمیم گرفت در این فعالیت‌ها مشارکت کند. سپس جلساتی با دوستان مسلمانش در مسجد گرفته و پیشنهادات غذاهای شرقی را به آن‌ها داد.
در حال حاضر غذاخوری اطعام فقرای آن‌ها انواع غذاها را به نیازمندان ارائه می‌دهد. این مسلمان آمریکایی همچنین برای ترویج ایده‌های خیریه و داوطلب شدن برای کمک به نیازمندان، هر از چند گاهی دوستانش را به منزلش دعوت کرده، آنان را به سفرهای کوتاه می‌برد و لذت غذا پختن و خدمت کردن به مردم فقیر و گرسنه را به آن‌ها نشان می‌دهد. این تجربیات همیشه دوستانش را ترغیب می‌کند که به این کار ادامه دهند.
براساس آمار سازمان «کاری بکن!» ۵۴ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا از گرسنگی رنج می‌برند، این درحالی است که متاسفانه ۴۰% مردم این کشور غذاهای اضافی‌شان را دور می‌ریزند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار