تاریخ انتشار :

مستند جهان شهری

خدا از زبان مهدی الخاندرو جوان ترین تازه مسلمان کاستاریکایی

اسلام با هنر خیلی مهم و همراه است به این دلیل که اگر به مردم آمریکا یا کاستاریکا بگویید اسلام اینطوری باور نمی کند می گویند دروغ میگویی.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  مهدی الخاندرو جوان ترین مسلمان کاستاریکا داستان مسلمان شدنش را اینگونه بیان می کند:

مهدی هستم اهل کاستاریکا ده سال پیش دریک شب قدر مسلمان و شیعه شدم. چهار سال پیش رفتم ایران و به قم و آنجا حدود سه سال درس طلبگی خواندم. الان هم مشغول تبلیغ دین اسلام و مسئول مرکز اسلامی درکاستاریکا هستم. این مرکز فرهنگی برای مسلمانان شیعه کاستاریکاست و هر هفته ما برنامه دعای توسل، دعای کمیل و برنامه های آموزشی اسلامی داریم. من عاشق ایران و فرهنگ ایرانی هستم. الان هر چی دارم ایرانی و فقط پاسبورتم کاستاریکایی! ولی فارسیم ضعیف هست و باید علوم اسلامی بیشتر بیاموزم بکمک خدا و دوستانم.

مهدی جوان کاستاریکایی

انشالله یک روز برمیگردم ایران و دوباره در حوزه علمیه درس میخونم. اسلام با هنر خیلی مهم و همراه است به این دلیل که اگر به مردم آمریکا یا کاستاریکا بگویید اسلام اینطوری باور نمی کند می گویند دروغ میگویی. ولی اگر با ابزار هنر بعنوان مثال با عکاسی و ویدئو این فرهنگ ایرانی و اسلامی را بتونیم ارائه بدیم بیشتر باور میکنند.

من از ایران با خودم فیلم و صنایع دستی آوردم تا مردم کاستاریکا بیشتر با فرهنگ ایرانی اسلامی آشنا شوند. شهید آوینی یک انسان هنرمند و پارسا بود. من کار هنری را از پدرم فرا گرفتم و در واقع در خون من هست. کاستاریکا کشور بسیار زیبا و سرسبزی .پر از جنگل و آبشار و انواع میوه . اما روح ندارد مردم این طرف دنیا هنوز نمی فهمند خدا چی هست. اونها فکر میکنند خدا مثل پلیس ۱۱۰٫ یا اینکه وقتی مشکلی دارند خدا را صدا میزنند. پدر مهدی یک نقاش حرفه ای هستند. او یک نقاشی خیلی بزرگ از چهره مقام معظم رهبری کشیده اند. پدر مهدی در این مورد این چنین میگوید:

زمانی که به ایران رفته بودم، دریک موسسه در شهر قم یک نقاش آرژانتینی چهره ای از امام خمینی کشیده بودند من هم تصمیم گرفتم چهره آیت الله خامنه ای را به تصویر بکشم. مدتی دنبال یک تصویر خوب از ایشان بودم. یک روز در یک مراسم راهپیمایی یک خانم یک عکس بسیار زیبا از ایشان به من هدیه دادند. من بر اساس همان تصویر یک نقاشی از ایشان کشیدم و اون را به یکی از روحانیون دادم تا بواسطه ایشان بدست رهبری برسد. او در ادامه میگوید بیشترین چیزی که من را در ایران تحت تاثیر قرار داد ایمان مردم بود .من به این نتیجه رسیدم اگر ما مردم کاستاریکا ۱۰ درصد ایمان مردم ایران را داشته باشیم کلا کاستاریکا تغییر خواهد کرد. ما تصمیم گرفتیم در ایران زندگی کنیم و از میان شهرهای ایران عاشق اصفهان هستیم. مهدی در مورد علاقه پدر و مادرش به ایران اینچنین میگوید: پدر و مادرم ابتدا از ایران می ترسیدند و فکر میکردند ایران یک کشور تروریست هست. بعد از یک سال که من در ایران زندگی کردم از ایشان دعوت کردم به ایران بیایند و با اصرار من به ایران آمدند. گفتم بیایید کجا زندگی میکنم چه چیزی یاد میگیرم. آنها را به قم و بعد به حرم حضرت معصومه بردم .

مادرم خیلی تحت تاثیر آن مکان مقدس گرفت و خیلی گریه کرد او می گفت اینجا یک مکان عجیب است که قدرت زیادی دارد. مردم ایران دارای روح عبادت هستند. آنها دیندارند و این برایش خیلی عجیب بود. مادر مهدی میگوید خیلی از ارزشهایی که من در ذهنم بود در ایران رعایت میشود مثلا بحث عفاف خانم ها، این که پوشش خودشون را رعایت می کنند. پدر و مادر مهدی در مورد مسلمان شدن پسراشون می گویند وقتی الخاندرو(مهدی) مسلمان شد ما اطلاعی نداشتیم تا این که یک روز تلوزیون کسی را نشون داد که شبیه پسر ما بود. در آن برنامه می گفتند او جوان ترین کاستاریکایی هست که مسلمان شده است ولی باور نکردیم گفتیم حتما اشتباهی رخ داده است. مهدی اون شب خیلی دیر به خانه اومد. ازش سوال کردیم آیا تو در این برنامه تلوزیونی بودی؟ گفت اره!
گفتیم تو مسلمون شدی و اون گفت آره! گفتیم ای وای! دیدی چه بلایی بسرمان آمد. همان موقع برادر مهدی در اسپانیا برای ادامه تحصیل مشغول بود. مهدی گفت اگر برادرم بیاد وبگه میخواهم کشیش بشوم آیا شما قبول میکنید .گفتیم بله. اون گفت خب من هم میخواهم روحانی مسلمان شوم فقط بجای اسپانیا میخوام بروم ایران .به این نتیجه رسیدیم که این حرف او منطقی هست. مادر مهدی میگوید پسرم فرد با ایمانی هست. وقتی ایشون نماز میخواند خیلی لذت میبرم. با اینکه درخانواده ما اعمال خلاف عفت انجام نمی شود ولی ایشون باز هم نسبت به قبل خیلی تغییر کرده است. هم از نظر ادب و هم از نظر اخلاق.
اسلام مرز ندارد و همه مرزها را در می نوردد
یَهدی مَن یَشاء وَیُضلّ مَن یَشاء
اگر بخواهند نور هدایت را در قلب کسی بتابانند دیگر مهم نیست او جوانی است در کاستاریکا هزاران کیلومتردورتر از جغرافیای جهان اسلام .بماند که امروزه دیگر مرزهای جهان اسلام به تمامی گیتی گسترده شده حتی در اعماق جهان کفر نیز عَلم ها و سنگرهای جبهه حق را مشاهده کرد و این شاید نشانه ای است از حیات دوباره انسان بر این کره خاکی
وَیُحی الاَرضِ بَعدموتِها.

 

تنظیم و پیاده سازی هانیه زمامدار– گروه تحقیقات سایت رهیافته وابسته به انجمن شهید ادواردو آنیلی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار