تاریخ انتشار :

جهت یابی

قبله و قبله یابی در دیگر کشورها

وقتی پایت را از کشور بیرون بزاری اولین چیزی که یقه ات را می گیرد قبله است

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   فرهاد فلاح مبلغ بین المللی در کانال سوزن بان نوشت: وقتی در ایران هستی خیلی دانستن قبله و ابعاد آن برای انسان سخت نیست ولی وقتی پایت را از کشور بیرون بزاری اولین چیزی که یقه ات را می گیرد قبله است.

برای اولین بار با چالش قبله در درون هواپیما مواجه بودم. پروازهای کشورهای غیر مسلمان خیلی با قبله و قبله یابی مأنوس نیستند و در پروازهای طولانی مثل ده یا چهارده ساعت حتما لازم است که یکی دو نماز را در هواپیما بخوانی.

تجربیاتی درباره قبله

۱٫ در داخل هوایپمای کشورهای مسلمان معمولا مشکل قبله پیش نمی آید اما در خطوط هوایی کشورهای غیر مسلمان کمی چالش قبله وجود دارد. برای تعیین قبله کافی است از مهماندار هواپیما بخواهید که از خلبان سوال کند شهر مکه در کدام سمت هواپیما قرار دارد. مهماندار هم معمولا با روی خوش این سوال را می پرسد و به شما پاسخ می دهد.
۲٫ در خطوط هوایی #قطر نمی توان نماز خواند و اگر مقاومت کنی کار به پلیس کشیده می شود پس خوب است قبل از تعیین خطوط هوایی به این مسأله توجه داشته باشید.
۳٫ در هتل های اقامتی و مسافرخانه ها معمولا قبل از گرفتن اتاق اول جهت توالت فرنگی را کنترل کنید و اگر می بینید به سمت قبله است اتاقتان را عوض کنید.
۴٫ برای اجاره کردن مرکز اسلامی و یا خانه برای اقامت های طولانی اولین کاری که باید کرد کنترل دستشویی ها است که آیا به سمت قبله است یا نه.
۵٫ استفاده از نرم افزارها و سایت های انلاین که قبله را مشخص می کند به راحتی تعیین مسیر قبله را برای شما در هر جا آسان می کند.
۶٫ قبله نماهایی که در ایران فروخته می شود توانایی تعیین جهت قبله را در بسیاری از کشورها را ندارد. قبل از خرید آنها نسبت به امکان قبله یابی در مقصدتان اطمینان حاصل کنید.

تعیین قبله به صورت آنلاین ? http://www.nojumi.org/farsi/qebleh/index.htm

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار