تاریخ انتشار :

شهر ویچیتا؛ کانزاس

معرفی اسلام به غیرمسلمانان با اطعام فقرا

مرکز اسلامی شهر «ویچیتا» در ایالت کانزاس آمریکا روز یکشنبه که یک روز مقدس برای مسیحیان است، با هدف معرفی اسلام با برگزاری ضیافتی میزبان همسایگان مسیحی و نیز نیازمندان این منطقه شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «kake»، مرکز اسلامی ویچیتا میزبان این برنامه شد تا ضمن کمک به نیازمندان، مردم را دعوت کند تا آمریکایی‌های پیرو دین اسلام را نیز بهتر بشناسند.

کلادیا آمارو، فعال اجتماعی جامعه لاتینی شهر ویچیتا و از میهمانان این برنامه گفت: یکی از اهداف ما تبدیل شدن به یک جامعه واحد است، من معتقدم که ما همچنان از هم جدا هستیم، جامعه لاتینی، جامعه آفریقایی ـ آمریکایی، جامعه اسلامی و جامعه آسیایی‌های این شهر هنوز با هم متحد نیستند.

حسام مدی، سخنگوی مرکز اسلامی گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این مراسم ۶ هفته طول کشید تا بتوانیم زمینه را برای شناخت بهتر جامعه مسلمانان این شهر فراهم کنیم.

این برنامه یک تجربه یادگیری متفاوت برای غیرمسلمانان شد تا در مورد اسلام بیشتر بدانند. مردمی از نژادها و ادیان مختلف در راستای اتحاد ویچیتا به این برنامه آمدند.

در پی برگزاری رقابت‌های انتخاباتی و پیروزی دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور در آمریکا، مشکلات جامعه مسلمانان این کشور بیشتر شده است و نهادهای اسلامی مختلف سعی می‌کنند با نوآوری و برگزاری برنامه‌های مختلف زمینه را برای شناخت بیشتر اسلام و مسلمانان و در نتیجه کاهش احساسات منفی نسبت به آنان فراهم کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار