تاریخ انتشار :

سروانتس آلتامیرانو

فرد مسلمان می‌تواند با زندگی خود کنار بیاید اما با داشتن حجاب مشکلات دیگری را باید متحمل شود

بانوان تازه‌مسلمان لاتینی‌تبار در کشور آمریکا حجاب را به عنوان سنبل قدرت فرد مسلمان دانسته و در کنار مشکلات محجبه بودن در این کشور برای نشان دادن هویت اسلامی خود آن را برمی‌گزینند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «detroitnews»، «سروانتس آلتامیرانو»، یکی از این تازه مسلمانان که مقالات زیادی درباره چالش‌های بانوان مسلمان محجبه در آمریکا نوشته است، حجاب را برای این گروه از بانوان، کار سختی دانست و گفت: فرد مسلمان می‌تواند با زندگی خود کنار بیاید اما با داشتن حجاب مشکلات دیگری را باید متحمل شود.


«مگدالنا العمری»، مکزیکی‌تبار تازه مسلمان درباره خاطره خود از حجاب در یک روز گرم تابستان در صف یک فروشگاه گفت: زمانیکه زنان با تعجب از داشتن روسری و لباس پوشیده با وجود هوای گرم پرسیدند، با زبان اسپانیایی برای مشخص شدن هویت لاتین بودن خود گرم بودن هوا را تأیید کردم اما سختی محجبه بودن را هرگز.
وی افزود: با گذشت زمان مردم به خاطر محجبه بودن به ما به عنوان یک مسلمان نگاه خواهند کرد نه یک لاتین‌تبار.
«سیلوا» که سه سال پیش مسلمان شد، با توصیف حجاب به عنوان یکی از فرایض اسلامی گفت: مسلمان شدن ما تضادی با هویت لاتین بودن ندارد و پوشیدن روسری به معنای از دست دادن هویت ما نیست.
وی اظهار کرد:‌ گرچه به خاطر مسلمان بودن با چالش‌های زیادی مواجه هستم اما مسلمان شدن انتخاب خودم بود نه اجبار.
سیلوا با اشاره به مشکلات مسلمان بودن یک فرد لاتین‌تبار، افزود: مجبور هستیم همیشه خود را هم به عنوان یک شهروند لاتینی، هم مسلمان و هم آمریکایی ثابت کنیم و این کار سختی است.
بسیاری از تازه مسلمانان محجبه لاتینی‌تبار شهر «گاردن گروو» در کالیفرنیا خود را برای نگاه‌های متعجب و بعضاً نفرت‌آلود مردم آماده کرده‌اند.
طبق تحقیق «استفانی لاندانو»، استاد دانشگاه بین‌المللی فلوریدا و محققی که روند مسلمان شدن لاتینی‌های آمریکا را مورد مطالعه قرار داده است، حدود ۲۰۰ هزار مهاجر لاتینی در آمریکا وجود دارند که ۹۰ درصد آن‌ها مسلمان شده و در بین آن‌ها زنان بیشترین تعداد مسلمان شده‌ها را تشکیل می‌دهند.
به گفته لانداندو، برخی از مردم لاتین‌تبار بر اثر معاشرت با مسلمانان و یا ازدواج با یک مسلمان به دین اسلام گرویده‌اند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار