تاریخ انتشار :

الجزائر

تأسیس کمیته ملی محصولات حلال در الجزائر

«نور‌الدین بودیسه»، مدیرکل شورای اعتبار الجزائر از تأسیس کمیته ملی محصولات حلال در این کشور برای نخستین‌‌بار خبر داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الموعد، مراسم افتتاحیه این کمیته  ۱۴ فروردین در مقر وزارت تجارت الجزایر برگزار شد و قرار است، کمیته ملی محصولات حلال، قوانین معمول و لازم را برای تأیید تولیدات و فراورده‌های حلال وارداتی مطابق شریعت اسلامی تعیین و همچنین الجزایر‌ی‌ها را به امر صادرات محصولات حلال به کشورهای مختلف جهان تشویق کند.


به گفته نورالدین بودیسه، این کمیته برحسب نص قانونی که اخیرا توسط دولت الجزائر ابلاغ شده است، مؤسسه ملی «قیاس» را مکلف می‌کند تا برای محصولات حلال وارداتی و نیز صادراتی گواهی‌نامه اعتبار صادر کند.
مدیرکل شورای اعتبار الجزائر با اشاره به اینکه طی سال ۲۰۱۷ میلادی تمام محافل آفریقایی، بین‌المللی و عربی این شورا را به رسمیت خواهند شناخت، گفت: برنامه‌های کاری و تمام گزارش‌های لازم در این خصوص که توسط تیمی از کارشناسان بین‌المللی در الجزائر انجام گرفته، ارائه شده است و امیدواریم تا قبل از پایان سال به نتیجه‌ رسیده و گواهی رسمی بین‌المللی را در صنعت حلال دریافت کنیم.
وی تأکید کرد: با وجود این گواهی‌نامه بین‌المللی، شورای اعتبار الجزایر از سوی سایر شوراهای جهانی حلال به رسمیت شناخته خواهد شد و هدف از این امر، اعتباربخشی به آزمایشگاه‌های ما است که خواستار انطباق یافتن با استانداردهای معمول جهانی در زمینه کنترل ایمنی و سلامت محصول به ویژه فراورده‌های وارداتی هستند.
وی افزود: ۲۰۰۰ آزمایشگاه سنجش حلال در سطح الجزائر وجود دارد که در بخش‌های مختلفی از جمله صنعت و تحقیقات علمی مشغول فعالیت هستند اما نیاز هست تا شرایط مالی، سازمانی و تکوینی لازم برای عمل طبق معیارهای بین‌المللی برای آن‌ها فراهم شود و گواهی‌نامه اعتبار دریافت کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار