تاریخ انتشار :

معصومه صادق

دختری از کشور غنا : ادامه تحصیل در فضای آزاد و امن ایران را مدیون شهدا هستیم

توسل به ائمه اطهار و اولیای الهی و به ویژه شهدای مظلوم سال‌های دفاع مقدس می‌‌تواند در امور زندگی روزمره گره‌گشا باشد.

«معصومه صادق» دانشجوی موسسه بنت الهدی و زائر راهیان نور، امنیت و آرامش فضای کشور ایران و زمینه ادامه تحصیل خود در این کشور را مرهون ایثارگری ها و از جان‌گذشتگی‌های شهدا می‌داند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس«معصومه صادق» از کشور«غنا» مدت سه سال است که در ایران بوده و دانشجوی موسسه بنت الهدی است، برای دومین بار به سرزمین های آسمانی یعنی به مناطق عملیاتی در طول دوران جنگ تحمیلی عراق بر ایران سفر کرده است.

«معصومه صادق» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به خدمات، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای سال‌های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: ما وقتی اینجا می آییم و راوی درباره شهدا و زندگی آنها صبحت می کند، از آنها یاد می گیریم و در زندگی ما تاثیر می گذارند. وقتی به زندگی شهدا نگاه می کنیم، می بینیم که فقط به خاطر خدا به این راه رفته و به این مقام رسیده اند.

وی در ادامه افزود: این سفر سخت است، ولی با این حال خیلی از بچه ها می خواهند به این سفر بیایند. این که الان کشور ایران انقدر مستحکم و امن است و مسلمان ها در ایمنی هستند و ما می توانیم به ایران بیاییم و درس بخوانیم، مرهون خون شهدا بوده است.

«معصومه صادق» اظهار داشت: شهدا نیز از جمع همین مردم بوده‌اند که خانواده و زندگی داشتند ولی به خاطر خدا و دین اسلام همه آنها را رها کردند تا اسلام ماندگار بماند.

وی با اشاره به فلسفه توسل به ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی در مکتب شیعه گفت: توسل به ائمه اطهار و اولیای الهی و به ویژه شهدای مظلوم سال‌های دفاع مقدس می‌‌تواند در امور زندگی روزمره گره‌گشا باشد.

حوزه علمیه جامعه المصطفی(ص) از مراکزی است که طلبه‌های غیرایرانی را پوشش داده و حمایت می‌کند و مؤسسه بنت‌الهدی زیرمجموعه جامعه المصطفی بوده که فقط خواهران طلبه در آنجا تحصیل می‌کنند. در این مرکز دروس حوزوی و دانشگاهی با یکدیگر ادغام شده و دانشجویان در هر دو بخش تحصیل می‌کنند. در شش ماه اول ورود دانشجویان به ایران، فقط زبان فارسی را می‌آموزند و سپس دوره‌های تمهیدیه که آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های اسلامی است، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را گذرانده و مدرک بین‌المللی دریافت می‌کنند.

کاروان دانشجویان غیر ایرانی ۲۷ ملیت موسسه بنت الهدی که ازکشورهایی همچون هندوستان، چین، بحرین، برمه، پاکستان، ترکیه، چین، سریلانکا، بوسنی، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، حجاز، زامبیا، غنا، مادرید، بلژیک، اندونزی، ازبکستان و افغانستان حضور داشتند، در این ایام از مناطق عملیاتی ۸ سال جنگ تحمیلی در جنوب کشور بازدید و زیارت کردند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار