تاریخ انتشار :

افریقای جنوبی

«کنفرانس وحدت مسلمین» با حضور مسلمانان شیعه وسنی

«کنفرانس وحدت مسلمین» با حضور مسلمانان شیعه وسنی افریقای جنوبی توسط موسسه خدمات اسلامی و مرکز اسلامی آفریقای جنوبی و با حضرت آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) «کنفرانس وحدت مسلمین» با حضور مسلمانان شیعه وسنی افریقای جنوبی توسط موسسه خدمات اسلامی و مرکز اسلامی آفریقای جنوبی و با حضرت آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

دراین پیام که توسط حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری قرائت شد آمده است: هدف همه پیامبران در طول تاریخ ایجاد وحدت در جامعه بشری در سایه ایمان به خداوند واطاعت از فرمان او بوده است.

آیت الله اراکی در بخش دیگری ازین پیام با اشاره به برپایی جامعه ای واحد بر مبنای عدل الهی توسط پیامبر(ص) تصریح کرد: متاسفانه پس از دوران نخستین اسلامیبه تدریج طاغوت ها بر سرنوشتجامعه اسلامی حاکم شدند وجامعه اسلامی را به تباهی کشاندند. حکومت های طاغوت های اموی و عباسی ودیگران بر جامعه اسلامی در نتیجه همین اختلافات بود.

دبیر کل مجمع افزود: امروز نیز سلطه استعمارگران بر بر مقدرات جامعه اسلامی وایجاد گروه های ترور و وحشت وترویج تفکر تکفیری در نتیجه همین اختلافات میباشد.

در این کنفرانس که با استقبال گسترده مسلمانان و بامشارکت سازمانهای اسلامی شیعه وسنی در این کشور برگذار شد نمایندگان سازمانهای مشارکت کننده سخنرانی کردند.

پروفسور عبدالله دیدات برادر مرحوم احمد دیدات آموزش دیده دانشگاه الازهر و استاد دانشگاه ویتز آفریقای جنوبی با اشاره به تفکرات مرحوم اقبال لاهوری اختلافات امت اسلامی را دلیل عمده نفوذ دشمنان اسلام دانستند و با اشاره به شعری از اقبال علاج درد امت اسلامی را وحدت جامعه اسلامی دانستند.

هارون عزیز پروفسور دانشگاه ژوهانسبورگ. از مبارزان هم بند نلسون ماندلا به سیر تاریخی پیدایش اختلافات در جامعه اسلامی از یکصد سال پیش تا اکنون پرداخت و دست پنهان انگیس وآمریکارا دراین اختلافات محرز دانست.

حجت الاسلام و المسلمین رادمرد رئیس دانشگاه المصطفی شعبه ژوهانسبورگ نیز با طبیعی دانستن اختلافات در جهان خلقت اصل وجود تفاوت ها در جهان و طبیعت و جامعه انسانی را ضروری دانست وافزود این اختلافات و تفاوت ها باید باعث پیشرفت جامعه بشری باشد نه درگیری آنها.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله حسینی عضو شورای علمای شیعه آفریقای جنوبی و موسس مراکز اسلامی در ژوهانسبورگ، آخرین سخنران این مراسم بود که با تشریح منش وحدت گرایانه حضرت امام و مقام معظم رهبری، معروف حضرت امام را برای حضار قرائت کرد: اگر مسلمانان هر کدام یک سطل آب بسوی اسراییل بریزند اسرائیل را آب خواهد برد.

در پایان مراسم دعای وحدت توسط شرکت کنندگان شیعه وسنی قرائت گردید.

در این مراسم نمایندگانی از سفارت جمهوری اسلامی و جامعه المصطفی و مسجد ابوبکر و مرکزتحقیقات اسلامی کیپ تاون مشارکت داشتند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار