تاریخ انتشار :

موزه کودکان منهتن

برگزاری نمایشگاه آشنایی با فرهنگ‌های اسلامی دور و نزدیک

موزه کودکان منهتن که از فوریه سال گذشته میلادی کار خود را آغاز کرده است در دوران پس از ریاست جمهوری ترامپ به دلیل افزایش اسلام هراسی از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از «نیویورک تایمز»، تنش ها علیه مسلمانان پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا تا کنون به شدت افزایش پیدا کرده است.

اگرچه تبعیض علیه مسلمانان در چند سال گذشته هم نمود بسیاری داشته اما در دوران پس از ریاست جمهوری ترامپ افزایش اسلام هراسی بسیار قابل توجه بوده است.

   

به همین دلیل مسلمانان تلاش کرده اند تا به روش های مختلف برنامه هایی را برای زدودن افکار و تصورات غلط نسبت به مسلمانان در آمریکا داشته باشند.

یکی از این برنامه ها برگزاری نمایشگاه در موزه کودکان منهتن است.

خبر برگزاری این نمایشگاه تحت عنوان «آمریکا تا زنزیبار: آشنایی با فرهنگ‌های اسلامی دور و نزدیک» چندی پیش در رسانه ها منتشر شد.

نمایشگاه کودکان منهتن تاریخ،هنر و سنت های مسلمانان را به نمایش می گذارد با این هدف که آموزش در این زمینه بتواند ناآگاهی و نفرتی که نسبت به مسلمانان وجود دارد را از بین ببرد.

«اندرو اس اکرمن»،مدیر اجرایی این موزه در این باره می گوید:مردم واقعا می خواهند فهم و اطلاعات بیشتری درباره فرهنگ مسلمانان از یک منبع موثق و قابل اعتماد به دست بیاورند.

«لیزی مارتین» که وظیفه تدارکات این نمایشگاه را بر عهده دارد در این باره می گوید:گرایش های تعصب آمیز از سن شش سالگی در افراد آغاز می شود.

به همین دلیل آکرمن می گوید:ما می خواهیم که کودکان در معرض تنوع های فرهنگی قرار بگیرند تا بتوانند فهم بهتری از دیگران و خودشان داشته باشند و شکی وجود ندارد که به این ترتیب تعصب ها،خشونت هاو کج فهمی ها کاهش پیدا می کند.

این نمایشگاه از زمان افتتاحش در فوریه ۲۰۱۶ میلادی تا کنون از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است اما در چند ماه اخیر و در نتیجه سیاست های ضد اسلامی ترامپ،استقبال از آن بسیار چشمگیر بوده است.

این نمایشگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی در شهرهای سراسر آمریکا برگزار خواهد شد.

هنرهای دستی سنتی از کشورهایی مانند ایران،مصر،پاکستان و اسپانیا که جمیعت مسلمان زیادی در آن زندگی می کنند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

پیش بینی ها حاکی از آن است که ۱۰ روز پایانی مارس و اوایل ماه آوریل که مصادف با عید نوروز در بسیاری از کشورهای اسلامی در خاورمیانه است استقبال بیشتری از این نمایشگاه به عمل آید.

  در این دوران آثار بیشتری از فرهنگ،تاریخ و سنت هایی مانند عید نوروز که در کشورهایی مانند  ایران،پاکستان،افغانستان،تاجیکستان،قرقیزستان،قزاقستان،ترکمنستان،آذربایجان،ترکیه،عراق،عربستان و سوریه جشن گرفته می شود، در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار