تاریخ انتشار :

کاتالونیا

اعتراض نهادهای اسلامی در بارسلون به نداشتن مسجد بزرگ

روزنامه «لابانجوردیا» چاپ اسپانیا با بی‌دلیل خواندن اعتراض جامعه مسلمان این کشور به نبود مسجدی در شهر «بارسلون» نوشت: بارسلون با حجم جمعیت مسلمانی که در بردارد؛ بدون مسجد به شهری اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری menafn، این روزنامه در ادامه نوشت: بخش خودمختار کاتالونیا در اسپانیا بیشترین جمعیت مسلمان را در خود جای داده است و تعداد ساکنان مسلمان آن‌، به ده‌ها هزار شهروند می‌رسد، با این وجود نهادهای اسلامی، معترض هستند که چرا شهر بارسلون که در میان این بخش خودمختار واقع شده است، هیچ مسجد بزرگی ندارد.


روزنامه لابانجوردیا همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار اسپانیایی طی سا‌ل‌های اخیر از مسیحیت به اسلام گرویده‌اند، نوشت: به گزارش جمعیت‌های اسلامی اسپانیا تعداد ساکنان مسلمان بخش خودمختار کاتالونیا ۵۱۰ هزار و ۴۱۸ نفر است و اندلس با بیش از ۳۰۰ هزار مسلمان در رتبه دوم قرار دارد. همچنین مادرید با بیش از ۲۷۸ هزار شهروند مسلمان در جایگاه سوم و شهر مورسیا نیز ۹۵ هزار مسلمان را در خود جای داده است.
به نوشته این روزنامه، اسپانیا حدود هزار مسجد و عبادتگاه اسلامی در مناطق مختلف دارد که بیشترین آن‌ها در کاتالونیا(بیش از ۲۱۴ باب مسجد) و در اندلس(۱۳۸ مسجد) احداث شده‌‌اند.
بر اساس این گزارش، اتحادیه اقلیت مسلمان اسپانیا با همکاری مخبر اندلس طی مطالعاتی اعلام کرده‌اند که تعداد مسلمانان اسپانیا چه شهروندان اسپانیا‌‌یی‌تبار و چه مهاجران، رو به افزایش بوده است، به‌گونه‌ای که جمعیت آن‌ها نسبت به سال گذشته ۸/۴ درصد افزایش داشته و به ۲ میلیون نفر رسیده است.
«ریاض تاتاری»، رئیس اتحادیه اقلیت مسلمان اسپانیا در این باره می‌گوید: این گزارش منطقی و طبیعی است که به روحیه استقبال و پذیرش اسپانیایی‌ها و تحمل‌پذیری دینی آن‌ها در برخورد با مهاجران مسلمان برمی‌گردد.
«لورا میخارس»، استاد پژوهش‌های عربی و اسلامی دانشگاه «کومپلوتنسه» مادرید نیز می‌گوید: تعداد زیاد جمعیت مسلمانان اسپانیا به حجم تغییر و تحولی که در کشور ایجاد می‌شود، باز می‌گردد که این تنوعِ قابل ملاحظه تنها به سطح سیاسی و فرهنگی محدود نبوده بلکه به سطح دینی(گرایش از مسیحیت به اسلام) هم رسیده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار