تاریخ انتشار :

مسجد چیبا ژاپن

کمپینی برای مبارزه با اسلام هراسی

گروهی از جوانان مسلمان شهر چیبا در ژاپن کمپینی برای مبارزه با اسلام‌هراسی راه اندازی کرده‌اند و با ایجادگشت خیابانی قصد ارتقاء رابطه با ساکنان محلی ژاپن دارند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از todayonline؛ گروهی از مسلمانان شهر چیبا در ژاپن کمپینی برای مبارزه با اسلام هراسی و ارتباط دادن اسلام با تروریسم راه اندازی کرده‌اند.

 

از اواخر ماه سپتامبر، ده‌ها تن از مسلمانان ژاپنی که نماگزاران دائمی مسجدی در چیبا در شرق توکیو هستند با ایجاد یک گشت خیابانی به هدف ارتقاء امنیت محلی قصد دارند به ارتقاء درک متقابل میان ساکنان ژاپن کمک کنند.

سلطان محمد سرپرست ۴۹ ساله مسجد مسلمانان می‌گوید: از همین حالا شاهد نتایج تلاش‌هایمان هستیم. رسانه های خبری ژاپن درباره این حرکت ما خبررسانی کرده‌اند و دانشجویان دانشگاه محلی نیز برای آشنایی با مذهب ما به مسجد سر زده‌اند. از وقتی این حرکت را شروع کرده‌ایم رابطه نزدیکتری با همسایگان داریم.

وی افزود: وقتی یک نفر مرتبط با اسلام یک حمله تروریستی انجام می‌دهد، همه مسلمانان را بدنام می‌کند و این غلط است، چرا که اسلام کشتار و اهانت به دیگران را به شدت حرام می‌داند. و ما می‌خواهیم رابطه‌ای برپایه درک متقابل با همسایگان‌مان داشته باشیم.

آقای یاسوکی اورینامی، رئیس بخش امنیتی اداره پلیس چیبا-کیتا گفت: نمازگزاران مسلمان نه تنها به گشت زنی می‌پردازند بلکه در فعالیت‌های مختلفی از جمله آموزش افشای حریق، آشپزی و گلکاری با همسایگان ژاپنی‌شان شرکت می‌کنند.

مسجد چیبا که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده مکان حیاتی عبادت مسلمانان محلی محسوب می‌شود و حدود ۵۰-۶۰ مسلمان در نماز روزهای جمعه در این مسجد شرکت می‌کنند. با این حال عده‌ای از ساکنان محلی با دیده سوءظن و تعصب به مسلمانان این مسجد نگاه می‌کنند. گفته می‌شود چند سال پیش یکی از همسایگان دائما به سمت این مسجد سنگ پرتاب می‌کرده و با توهین به نمازگزاران، آنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است. در نتیجه نمازگزاران به این نتیجه رسیدند که برای از بین بردن سوءتفاهمات و اختلافات باید دست به کار شوند.

طبق آمار انجمن تجارت حلال ژاپن، این کشور حدود ۲۰۰ هزار مسلمان داشته و ۸۰ مسجد در سرتاسر ژاپن واقع شده‌اند. با این حال بسیاری از جوامع محلی ژاپن حاضر به پذیرش مسلمانان در این کشور نیستند. گفته می‌شود ژاپن نیز از اسلام‌هراسی و سوءتفاهمات ضداسلامی در امان نبوده و موج نگرانی‌ها در پی حملات تروریستی افراط‌گرایان در غرب به این کشور نیز رسیده است و نگرانی از انگ تروریستی در میان مسلمانان ژاپن وجود دارد. فاش شدن داده‌های پلیس داخلی ژاپن در سال ۲۰۱۰ نشان داد که مسلمانان این کشور تحت نظارت پلیس و نیروهای امنیتی قرار دارند.

 

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار