تاریخ انتشار :

بازیگر الجزایری

من بعد از تقید به حجاب در بین مردم محبوب‌تر شدم و دیدشان نسبت به من تغییر کرد

فریده کریم، بازیگر الجزایری پس از تشرف به حج دید جدیدی نسبت به حجاب پیدا کرده و معتقد است که رعایت این فریضه اسلامی از راه‌های رسیدن به بهشت است.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) «خدا به من لطف کرد و این توفیق را داد که از مهمانان بیت‌الله الحرام باشم»، با این جملات «فریده کریم» هنرپیشه الجزایری که پس از تشرف به حج دید جدیدی نسبت به حجاب پیدا کرده و به آن مقید شده است و حجاب را راهی برای رسیدن به بهشت می‌داند، سخنان خود را در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «الشروق» آغاز کرد.


او که به خاطر یکی از نقش‌هایش با عنوان «خالتی بوعلام» با همین نام هم در الجزایر و جهان عرب نیز معروف است، می‌گوید: کسانی که نیت خالص داشته و دوست دارند با حجاب باشند، چرا باید در عملی‌کردن این تصمیم که راهی برای ورود به بهشت است، تردید داشته باشند.
گفت‌و‌گوی الشروق با فریده کریم را در زیر می‌خوانیم:
الشروق: شما پس از مقیدشدن به حجاب در موسم حج، مردم الجزایر را غافلگیر کردید، چطور چنین تصمیمی گرفتید؟ سخت نبود؟
تصمیم سختی نبود، در واقع خدا آن را برایم آسان کرد، من سال گذشته پس از ازدواج دخترم «یاسمین» تصمیم جدی ابتدا برای عمره مفرده و سپس برای حج واجب گرفتم، کمتر از یک روز همه چیز آماده شد و پس از گرفتن ویزا خداوند به من لطف کرد و توانستم از مهمانان بیت‌الله الحرام باشم.
از لحظه تقید به حجاب بگویید، چه احساسی داشتید؟
امکان نداشت که من خانه خدا را زیارت کنم و بی‌حجاب برگردم، در حال آماده‌کردن مقدمات سفر، مجموعه‌ای از مقنعه‌ها و انواع حجاب‌ها را خریدم، احساس وصف‌ناپذیری داشتم، احساس می‌کردم سبک شده‌ام، با خودم می‌گفتم چرا پیش از این‌ها حجاب را انتخاب نکرده بودم، این احساس خوب زمانی بیشتر شد که مردم با دیدن من با حجاب کامل در خیابان، احساس خرسندی و مرا تحسین می‌کردند.
تا زنده‌ام لحظه را که در هواپیما بودم فراموش نمی‌کنم، در کنار زنان و مردان دیگر در حال تشرف به حج بودیم و یک صدا «لبیک اللهم لبیک» را تکرار می‌کردیم، در دنیا هیچ چیزی با این لحظه که رعشه بر اندام انسان می‌افتد، قابل قیاس نیست.
پیش‌تر گفتید که از این که زودتر از اینها به حجاب مقید نشده‌اید، ابراز ندامت می‌کنید، چرا؟
چون هر آنچه در این دنیا است، فانی است و روزها، ماه‌ها و سال‌ها می‌گذرد و در حقیقت از عمرمان کم می‌شود؛ بنابراین چه بهتر که کارهای خوب انجام داده و انسانی صالح باشیم.
چه توصیه‌ای برای کسانی که در تقید به حجاب مرددند، دارید؟
به نظر من کسی که نیتی خالص دارد، باید آن را عملی کند، نمی‌فهمم چرا باید در این کاری که از راه‌های رسیدن به بهشت است، تردید داشته باشد.
من بعد از تقید به حجاب در بین مردم محبوب‌تر شدم و دیدشان نسبت به من تغییر کرد، درست است که مرا قبل از این‌ها هم دوست داشتند، اما بعد از تقید به حجاب احساس کردم عشق و علاقه‌ آنان نسبت به من بیشتر شده است.
نمی‌ترسید از این‌که با تقید به حجاب نقش‌پردازی‌هایتان در عرصه سینما کم‌رنگ‌تر شود؟ 
(با تعجب از این سؤال) روزی دست خداست. نه برعکس من احساس می‌‌کنم که نقش‌هایم بیشتر هم خواهد شد.
بازیگرانی مثل «فتیحه سلطان»(از هنرمندان الجزایر) هستند که از این که به خاطر رعایت حجاب نقش‌های کمتری به آن‌ها داده شده است،

شکایت دارند، نظرتان در این زمینه چیست؟
نه من این طور فکر نمی‌کنم و از زاویه عمیق‌تری به این مسئله نگاه می‌کنم، هنرمندانی مثل «فتیحه سلطان» یا «نوال زعتر» در الجزایر که منظور شما هستند، جایگاه خاص خودشان را داشته و دستمزد زیادی هم می‌گیرند؛ بنابراین تهیه‌کنندگان به خاطر حرص و طمع ترجیح می‌دهند از کسانی استفاده کنند که دستمزد کمتری می‌گیرند و برای آن‌ها مهم فقط فروش فیلم‌هایشان است، بنابراین مشکل حجاب‌داشتن یا نداشتن نیست.
آیا روزی خواهد آمد که شما را بی‌حجاب ببینیم؟
نه به هیچ وجه و این غیرممکن است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار