تاریخ انتشار :

مرکز تحقیقاتی پیو

اسلام دارای بالاترین سرعت رشد جمعیتی در میان مذاهب در جهان است

موسسه تحقیقاتی پیو اعلام کرد که اسلام از سال ۲۰۵۰ میلادی،دین اول جهان خواهد شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از اسپوتنیک،مرکز تحقیقاتی پیو در گزارش اخیر خود اعلام کرد که اسلام دارای بالاترین سرعت رشد جمعیتی در میان مذاهب در جهان است و جایگزین مسیحیت به عنوان پر طرفدارترین دین جهان خواهد شد.

در این گزارش تحلیلی آمده است که اسلام پس از سال ۲۰۵۰ میلادی به جای مسیحیت،پر طرفدارترین دین در جهان خواهد شد.

بر اساس گزارش پیو،در سال ۲۰۱۰ میلادی،حدود یک میلیارد و ۶۰۰ هزار مسلمان در جهان زندگی می کردند و ۲۳ در صد کل جمعیت جهان را تشکیل می دادند.این در حالی است که جمعیت مسیحیان جهان در همین سال دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر و به عبارت دیگر ۳۱ درصد کل جمعیت جهان بود.

موسسه پیو در این گزارش جمعیت شناسی مذهبی در جهان را مورد تحلیل قرار داده و به این نتیجه می رسد که دو دین اسلام و مسیحیت تا سال ۲۰۵۰ میلادی در تعداد پیروانشان تقریبا به هم نزدیک می شوند و پس از سال ۲۰۵۰ اسلام پیشی گرفته و دین شماره یک جهان خواهد بود.

بر اساس این گزارش،دلیل اصلی این تغییر این است که خانواده های مسلمان بیشتر از خانواده های مسیحی مایل به داشتن فرزندان بیشتر هستند.

این گزارش همچنین به این نکته اشاره می کند که جمعیت مسلمانان به طور کلی جوان تر از جمعیت مسیحیان است.با توجه به میانگین سنی جمعیت کشورهای توسعه یافته ،این نگرانی وجود دارد که جمعیت بومی در این کشورها بمیرند و جای آنها را مهاجران از کشورهای در حال توسعه بگیرند.

در گزارش موسسه تحقیقاتی پیو آمده است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی مسلمانان حدود ۱۰ درصد جمعیت اروپا را تشکیل می دهند.

این گزارش همچنین گویای آن است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی مسلمانان حدود ۲٫۵ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهد.

موسسه پیو در نتیجه تحقیقات خود همچنین آورده است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی کشور هند با ۳۱۰ میلیون جمعیت مسلمان که حدود ۱۸ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل خواهد داد بزرگ ترین جمعیت مسلمان را در جهان خواهد داشت.

منبع:شبستان

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار