تاریخ انتشار :

دانشگاه کلرادو

علاقه جوان مسیحی به شناخت بیشتر اسلام

«مایک»، دانشجوی دانشگاه «کلرادو» در شهر «دنور» آمریکا که برای نخستین‌بار به مسجد آمده است، از غافلگیر شدن خود با صحبت‌های امام جماعت مسجد در مورد اسلام سخن می‌گوید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) کانال تلگرامی «K۱ in USA»(نوشته‌های سه دانشجوی ایرانی از قلب آمریکا) با انتشار فیلمی درباره علاقه جوان مسیحی به شناخت بیشتر اسلام خبر داد.

دیگر مطالب از K1 in USA را اینجا ببینید

این فیلم سه قسمتی که بخش نخست آن منتشر شده است، ورود «مایک»، دانشجوی آمریکایی برای نخستین‌بار به مسجد دنور و واکنش مسلمانان در برخورد با او را حکایت می‌کند که از این قرار است:


مایک، دانشجوی رشته روابط بین‌الملل دانشگاه کلرادو در گفت‌وگو با یکی از دانشجویان مسلمان دلیل بازدید خود از مسجد را آشنا شدن با اسلام عنوان کرد و گفت:

زمانی که به مسجد آمدم، غافلگیر شدم زیرا چیزهایی شنیدم که در مقایسه با آموزه‌هایم در کلیسا قابل فهم بود.
وی با اشاره به ذهنیت خود قبل از آمدن به مسجد گفت: نمی‌دانستم چه برخوردی با من خواهد شد و مردد بودم که آیا مسلمانان مرا در جمع خود خواهند پذیرفت یا نه.
مایک افزود:

با ورود به مسجد دنور متوجه شدم، اعضای مسجد از آمدن من خیلی خوشحال هستند و به خوبی تحویلم گرفتند.
وی نگرانی خود را قبل از آمدن به مسجد، درک سخنان خطیب مسجد عنوان کرد و گفت: مطمئن نبودم سخنان امام جماعت مسجد را متوجه خواهم شد یا نه و کنجکاو بودم که با سخنران ارتباط بگیرم.
مایک ادامه داد:

پدر و مادرم کاتولیک هستند اما من با این مذهب راحت نبودم و با شنیدن سخنان امام جماعت مسجد غافلگیر شدم زیرا نسبت به چیزهایی که در کلیسای کاتولیک یاد گرفته بودم، قابل درک‌تر بود.
وی با اشاره به تواضع خطیب مسجد در برقراری ارتباط با او، اظهار کرد: زمانی‌که با امام جماعت مسجد ارتباط برقرار کردم وی با تواضع و مهربانی با من سخن گفت و سخنانش طوری نبود که کسی را وادار به قبول کردن آن کند، بلکه در عوض سؤالاتی برای من مطرح کرد که باعث شد به چیزهایی فکر کنم که قبلا در مورد آ‌ن‌ها کنجکاو بودم.
مایک گفت:

خطیب مسجد به من یاد داد مسایل را تحلیل کنم و به هر مسئله‌ای از چند بعد بنگرم.
وی با بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های اسلام با مسیحیت تصریح کرد:‌ اساس شباهت اسلام و مسیحیت این است که هر دو بر اصول اخلاقی بنا شده‌ و تلاش دارند چگونه خوب‌بودن، احترام به یکدیگر و عدم برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر را یاد دهند و تنها تفاوت آن‌ها روش عبادت است.
مایک علاقه خود به خواندن قرآن را مهم‌ترین انگیزه‌ برای یادگیری زبان عربی توصیف کرد و گفت: خواندن قرآن به زبان اصلی کمک می‌کند تا متن دعاها و عبادات را نیز بیشتر درک کنم.
وی در مورد تفکر مردم آمریکا نسبت به اسلام اظهار کرد:‌ اکثر مردم آمریکا دوست دارند از زاویه خاصی به اسلام نگاه کنند یعنی از یک زاویه محدود، و ترس آن‌ها به کمبود اطلاعات آن‌ها از اسلام برمی‌گردد.
مایک تأکید کرد: اگر مردم آمریکا از زاویه وسیع‌تری به اسلام نگاه کنند، شباهت آن را با مسیحیت درک خواهند کرد، زیرا تمام انسان‌ها یک خدا بیشتر ندارند و همه مردم در پیشگاه خداوند یکسان هستند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار