تاریخ انتشار :

گفتگو با رهیافته روس

دیمیتری کارتاشف : اسلام را میتوان با عدل و منجیگرایی و آخرالزمان در روسیه ترویج کرد

حرکت در صراط مستقیم از ویژگیهای بارز دین مبین اسلام است. من بعد از اینکه اسلام آوردهام در صراط مستقیم و حق حرکت می کنم و از این مسئله احساس بسیار خوبی داشته و دارم. حرکت در راه و صراط مستقیم ویژگی بسیار مهمی است که من آن را در دین اسلام یافتم.

دیمیتری کارتاشف اهل کشور روسیه

دیمیتری کارتاشف اهل کشور روسیه

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) دیمیتری کارتاشف اهل کشور روسیه یکی از افرادی است که پس از تحقیق و مطالعه بسیار دین اسلام و مذهب شیعه را انتخاب کرده است او پس از گرایش به مذهب تشیع، تلاش کرده که دوستان خود را نیز با دین مبین اسلام آشنا کند. این مستبصر روسی علت گرایش خود به دین اسلام را حقانیت شیعه و وجود ۱۲ امام میداند.
دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه هر روز در گوشه و کنار جهان گسترش می یابد و همواره از گوشه و کنار کره خاکی خبر میرسد که فردی یا گروهی به دین مبین اسلام گرایش مییابد، چرا که این دین آسمانی را بهترین و کاملترین دین یافته اند.
گفتگوی خبرنگار ما با کارتاشف حاوی نکات مهم و جالبی است.

ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی، آقای کارتاشف، چه شد که به دین اسلام گرایش یافته و در این راه چه شناختی نسبت به اسلام پیدا کرده اید؟
من درباره دین کتابهای بسیاری مطالعه کردم و درباره دین مسیحیت مطالعه بسیاری داشتم و پس از مطالعه بسیار زیاد متوجه شدم که دین مسیحیت دارای مسائلی است که نیازهای من را برآورده نمیکند و به همین دلیل دنبال این بودم که دین کاملتری بیابم تا آن را برای خود برگزینم.
بعد از آن قرآن را مطالعه کردم و وقتی که این کتاب آسمانی را خواندم دریافتم که قرآن به حق است و به انسان روح حق میدهد و بعد از دو سال مطالعه در نهایت به دین اسلام گرایش یافت.

 

اینگونه که گفتید قرآن یکی از عوامل اصلی گرایش شما به دین مبین اسلام بود، در قرآن چه چیزی مشاهده کردید که مجذوب آن شدید؟
من فهمیدم که قرآن نکات بسیار روشنی درباره توحید دارد، وقتی درباره مسیحیت مطالعه داشتم متوجه نشدم که منظور از پدر، پسر روح القدوس چیست و اینکه عیسی پسر خدا است را از کجا آورده اند ولی قرآن به روشنی گفت که خداوند یکتا است و این مسئله برای من بسیار مهم بود.  همچنین درباره اختلاف شیعه و سنی مطالعه بسیاری داشتم تا در نهایت به حقانیت تشیع پی بردم چرا که عقیده شیعه بسیار روشن است و نکته مهم دیگری که موجب شد به شیعه گرایش یابم؛ امامت است. شیعه ۱۲ امام دارد و خود پیامبر در این زمینه حدیث دارند و دریافتم که حقانیت با شیعه است. عقیده شیعه به روشنی حدیث پیامبر را مشخص کرد و حجتهای شیعه به حق هستند.

 به نظر شما اسلام نسبت به دیگر ادیان دارای چه ویژگیهای بارزی است؟
حرکت در صراط مستقیم از ویژگیهای بارز دین مبین اسلام است. من بعد از اینکه اسلام آوردهام در صراط مستقیم و حق حرکت می کنم و از این مسئله احساس بسیار خوبی داشته و دارم. حرکت در راه و صراط مستقیم ویژگی بسیار مهمی است که من آن را در دین اسلام یافتم.

 

به عنوان یک مسلمان که در یک کشوری که مذهب اصلی مردم آن کشور اسلام نیست،آیا تلاش میکنید که اطرافیان خود را با این دین بزرگ آشنا کنید؟
اسلام را برای پدر، مادر، خواهر و دوستان خود معرفی میکنم البته کار در این زمینه بسیار سخت است چرا که آنها فکر می کنند همه مسلمانان مثل وهابیون خشن هستند و من نیز همواره تلاش میکنم که اسلام شیعه را به آنها معرفی میکنم و البته در زمینه معرفی اسلام به تعدادی از دوستان خود موفق بوده ام.

 

مسلمانان در کشور روسیه چه شرایطی دارند و آیا دولت این کشور برای مسلمانان مشکلی ایجاد میکند؟
مشکل نخست مسلمانان در روسیه این است که ما در میان بیدینان باید زندگی کنیم و اینکه ارتکاب گناه را مشاهده میکنیم و فساد وجود دارد سخت است، البته دولت روسیه با وهابیون مشکل دارد ولی ما در این زمینه با دولت مشکلی نداریم.

آیا جوانان روسیه ای به اسلام علاقه دارند؟
گروهی از جوانان به دنبال این مسائل نیستند و به دنبال مسائل نفسانی هستند و متاسفانه اکثریت جوانان این شرایط را دارند، ولی گروهی از جوانان متفکر هستند و اسلام را میپذیرند و اسلام شیعه برای آنها بسیار جالب است و اگر این دین به آنها عرضه شود آنها قبول خواهند کرد.
روسیها به عدالت توجه ویژهای دارند و در همه مسائل شیعه نیز روح عدالت وجود دارد و بنابر این عدالت محوری شیعه مورد متوجه مردم روسیه قرار میگیرد و همچنین توجه به آخرالزمان و آینده در مردم روسیه بسیار چشمگیر است.

 

به نظر شما که یک شهروند روس هستید بهترین راهی که می توان اسلام را در کشور روسیه ترویج کرد، چیست؟
اسلام را میتوان با توجه به عدل و منجیگرایی و آخرالزمان در کشور روسیه ترویج کرد و باید امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به مردم روسیه معرفی شوند.

 

از ظهور امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه میدانید و آیا شناختی از ایشان دارید؟
با ظهور امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهان پر از عدل و داد میشود و همه ظلمها و ستمها پایان مییابد. شخصیت و ویژگیهای امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دراسلام آوردن من بسیار تاثیرداشت چرا که فهمیدم که پیشوای شیعه در شرایط کنونی یک معصوم است و باید منتظر این پیشوای آسمانی باشیم و باید ایمان داشته باشیم که مهدی حتما ظهور خواهد کرد.
اگر روزی امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ببینم میگویم که حاضرم همه وجودم را فدای ایشان کنم و هرچه ایشان امر فرماید انجام میدهم.
ما باید خداوند متعال و ائمه اطهار را به خوبی بشناسیم و در همه دنیا ایشان را معرفی کنیم و همچنین امام زمان را باید به دنیا معرفی کنیم، باید تبلیغ درباره اسلام، توحید اسلامی و… را در نقاط مختلف دنبال کنیم.
باید عرض کنم مسئله منجی بهترین سوژه تبلیغی در روسیه است و برای فعالیت در این کشور پهناور باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود که مهمترین آن تربیت مبلغ است و بحمدالله مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با برگزاری سلسله دروس عقائد، بویژه امامت و مهدویت گام مؤثری را در تربیت مبلغین مهدوی برداشته است و دوستانم از کشور روسیه نیز در این برنامه ها حضور دارند.
امیدوارم در آینده بتوانیم مسجد و موسسات فرهنگی برای ترویج تشیع در روسیه داشته باشیم و خودمان مبلغی موفق برای مولایمان باشیم.

 

منبع: اخرالزمان

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار