تاریخ انتشار :

فورت مک‌موری

یک ماه تجربه حجاب برای بانوان غیر مسلمان کانادایی

گرو‌هی از بانوان غیر مسلمان کانادایی که در شهر «فورت مک‌موری» این کشور زندگی می‌کنند، در راستای اعلام همبستگی با بانوان مسلمان یک ماه محجبه خواهند شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، کانادا یکی از کشور‌هایی است که در سال‌های اخیر موج اسلام‌هراسی در آن افزایش یافته به گونه‌ای که اخیرا مساجد و عبادتگا‌ه‌های متعددی در این کشور مورد حمله اسلام‌ستیزان قرار گرفته است. در این میان، بانوان محجبه مسلمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هر روز با تبعیض‌های دینی و رفتارهای ناپسند بیشتری در جامعه کانادا مواجه می‌شوند.


بر همین اساس، گروهی از بانوان غیر مسلمان کانادایی که در شهر «فورت مک‌موری» واقع در ایالت «آلبرتا»ی این کشور زندگی می‌کنند، قصد دارند که با هدف اعلام همبستگی با بانوان مسلمان از یک تاریخ معین به مدت یک ماه محجبه بودن را تجربه کنند.
«کران مالک خان»، رئیس و یکی از بنیانگذاران برگزاری روز جهانی حجاب در کانادا، طی سخنانی در خصوص تصمیم برخی از بانوان غیر مسلمان، گفت: در روز جهانی حجاب، استقبال خوبی از فعالیت‌های ما به عمل آمد. به طوری که برخی از بانوان غیر مسلمان سؤالاتی را در مورد حجاب می‌پرسیدند که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

وی، همچنین با بیان اینکه برگزاری برنامه‌هایی در خصوص معرفی حجاب نتایج خوبی را به دنبال داشته است، افزود: چندی پیش گروهی از بانوان غیر مسلمان به من خبر دادند که به مدت یک ماه با حجاب در اجتماع حضور خواهند یافت. آنان هدف خود را از این کار اعلام همبستگی با بانوان مسلمان و رفع پیش داوری‌های منفی علیه آنان عنوان کردند.

lمنبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار