تاریخ انتشار :

ران مارشال

وقتی یک کشیش قرآن تدریس می کند!

کشیشی در غرب سیاتل، با تدریس قرآن به همشهریانش قصد دارد جهالت و نادانی حول محور دین اسلام را از بین ببرد و شباهت‌ها و تفاوت‌های میان دو مذهب را نشان دهد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) کشیشی در غرب سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا کلاس‌های آموزش قرآن برگزار می‌کند.

ران مارشال کشیش کلیسای لوتران در غرب سیاتل می‌گوید از مدت‌ها قبل دلش می‌خواسته یک کلاس آموزشی درباره قرآن برای مسیحیان برگزار کند، اما تا به حال درخواست‌ها برای یادگیری قرآن تا این حد زیاد نبوده است.

مارشال که دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های دین و الهیات دارد و زیر نظر ۴ روحانی مسلمان درس خوانده،  اکنون سالی ۴ مرتبه کلاس‌های یک ماهه آموزش قرآن برگزار کرده و شباهت‌ها و تفاوت‌های قرآن و انجیل را به شرکت‌ کنندگان در این کلاس‌ها نشان می‌دهد.

مارشال با تاکید می‌گوید: هدفم از تشکیل این کلاس‌ها کوبیدن اسلام نبوده، بلکه قصدم مقابله با جهل و نادانی‌ها درباره قرآن و اسلام است. تا جایی که من می‌دانم تفاوت‌های غیرقابل انکاری میان اسلام و مسیحیت هست و نباید آن‌ها را نادیده گرفت. اما معتقدم که باید با دیده احترام به این تفاوت‌ها نگاه کرد و من هر چند مسیحی و طرفدار انجیل هستم، اما در کلاس‌هایم از قرآن دفاع می‌کنم.

مارشال درباره چگونگی برگزاری کلاس‌هایش می‌گوید: ما قرآن را در ۴ بخش قرائت می‌کنیم و قرائت قرآن با استفاده از برگه‌های آموزشی انجام خواهد شد. این برنامه آموزشی دانش آموزان را قادر می‌سازد قرآن و انجیل را در خصوص شخصیت‌های مشابهی چون حضرت ابراهیم، حضرت مسیح، حضرت مریم، حضرت یوسف و غیره… با همدیگر مقایسه کنند.

قرآن حامی صلح و دوستی

مارشال می‌گوید: من لیستی از تفاوت‌ها و شباهت‌ها میان انجیل و قرآن به شما ارائه می‌دهم و معتقدم که تفاوت‌ها بسیار قابل توجه هستند. اما اگر در کلاس‌های من شرکت می‌کنید تا ثابت کنید قرآن یک کتاب تروریستی است باید بگویم که در اشتباهید. قرآن حامی صلح و دوستی است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار