تاریخ انتشار :

آلما و لیلا

ماجرای مسلمان شدن دو خواهر یهودی و اخراجشان از مدرسه در فرانسه

پس از مشرف شدن لیلا و آلما به اسلام، دبیرستان “هنری والون” در شمال پاریس آنها را فراخوانده و به آنها اطلاع داد که بر اساس مقررات دبیرستان پوشش آنها باعث اضطراب دانش آموزان دیگر می‌شود و آنها باید همانند دیگر دانش آموزان لباس بپوشند، در غیر اینصورت اخراج خواهند شد

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )خبر تشرف دو خواهر فرانسوی به اسلام و اخراج آنها از دبیرستان به دلیل داشتن حجاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. این تنها مورد این چنینی در اروپا نیست ولی اخیرا به یک مسئله عادی در کشورهای اروپایی و به ویژه فرانسه بدل شده است. مخالفت شدید و ایدئولوژیک فرانسه با راه و روش زندگی اسلامی به نوعی با ادعاهای آنها در زمینه یک جامعه متمدن و عاری از تعصبات در تضاد است.

پس از مشرف شدن لیلا و آلما به اسلام، دبیرستان “هنری والون” در شمال پاریس آنها را فراخوانده و به آنها اطلاع داد که بر اساس مقررات دبیرستان پوشش آنها باعث اضطراب دانش آموزان دیگر می‌شود و آنها باید همانند دیگر دانش آموزان لباس بپوشند، در غیر اینصورت اخراج خواهند شداین دختران با این درخواست مخالفت کردند و دبیرستان با ارسال اخطاریه به والدین آنها در مورد تصمیمات خود هشدار داد. سرانجام این دو خواهر پیش از تشکیل جلسه کمیته انضباطی از دبیرستان اخراج شدند.

 

اروپا و به ویژه فرانسه نگران افزایش تشرف به اسلام در میان مردم این قاره هستند و در این راستا علنا و مخفیانه نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش اسلام به کار گرفته‌اند. گزارش سری سرویس اطلاعات داخلی فرانسه درباره فرانسوی‌های مشرف شده به اسلام در اختیار روزنامه راستگرای فیگارو قرار گرفت تا نوعی نگرانی را در این کشور ایجاد کند. در این گزارش سری آمده است که حدود ۵۰ هزار فرانسوی به اسلام گرویده‌اند. این سرویس اطلاعاتی این روند را “یک پدیده نگران کننده در اوج گسترش” نامید.

نوع رفتار مقامات اسلام‌هراس فرانسه با این خانواده فرانسوی نشان دهنده رفتاری است که مسلمانان اروپا و به ویژه فرانسه با آن مواجه هستند. البته آنچه که برای لیلا و آلما رخ داده یک مورد خاص نیست و آخرین مورد نخواهد بود اما نشان دهنده وعده‌های پوچ نظام اروپا درباره آزادی است.

تعداد موارد تشرف به اسلام در مقایسه با جمعیت فرانسه یا اروپا بسیار کم است. اسلام دین صلح است و مقامات اروپایی باید از این حقیقت مهم اسقبال کنند نه اینکه از عباراتی نظیر “پدیده نگران کننده” درباره آن استفده کنند. این واژگان باعث افزایش اقدامات ضداسلامی به یک سطح نگران کننده‌ خواهد شد. زنان مسلمان خود را برای حفظ عفت می‌پوشانند نه برای ایجاد اغتشاش یا یاغی‌گری. اما یک سوال باقی می‌ماند و اینست که “حجاب چگونه می‌تواند موضع سکولار فرانسه و ارزش‌های جمهوری را نقض کند؟

 

منبع: خبرآنلاین

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار