تاریخ انتشار :

روسیه

افتتاح مسجد سنگی بازسازی شده شهر ینی‌سئیسک

تنها مسجد سنگی که تا زمان انقلاب در منطقه کراسنویارسک روسیه حفظ شده است، پس از فرآیند بازسازی افتتاح شد.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از آژانس فدرال امور اقوام، ساکنین شهر ینی‌سئیسک برای افتتاح مسجد سنگی بازسازی شده در تاریخ ۲۲۲ ژانویه گرد هم آمدند. در این مراسم «سرگئی پانومارنکو» معاون فرماندار منطقه کراسنویارسک، «ایگور آنتیپف» مسئول شهر ینی‌سئیسک، «گایاز فتکولین»، «یپیسکوپ ینیسکی» و «لزوزبیرسکی نیکانور» مفتی های منطقه کراسنویارسک و «یوری لیوشیتس» نماینده انجمن مذهبی یهودی ها حضور داشتند. این مسجد تا به امروز تنها مسجد سنگی تا زمان انقلاب می‌باشد که در منطقه کراسنویارسک حفظ شده است.

مرمت و بازسازی این مسجد نه تنها برای مسلمانان بلکه برای بسیاری از افراد مومن منطقه به یک رویداد مهم تبدیل شد. این رویداد بار دیگر نشان داد این منطقه آماده گفتگو میان ادیان مختلف برای همبستگی و وحدت در این شهر می باشد. حاضرین در این مراسم از وحدت و یکپارچگی مردم روسیه و شریک بودن در غم ها و شادی های یکدیگر سخن گفتند. در مراسم افتتاحیه این مسجد بیش از ۳۰۰ نفر حضور داشتند.

پس از مراسم افتتاح مسجد، نشست با عنوان «ینی‌سئیسک ۴۰۰» با حضور نمایندگان نهادهای دولتی، مسئولین محلی و دانشگاهی، رهبران مذهبی برگزار شد و سنت‌های چند فرهنگی سیبری مورد بررسی قرار گرفت. گفتنی است برای مهمانان این مراسم بازید از نمایشگاه و تور گردشی تدارک دیده شده بود. این مراسم با کنسرت ملی کراسنویارسک، ینی‌سئیسک و لسوسیبیرسک به پایان رسید.

منبع:مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار