تاریخ انتشار :

دنور

درهای باز مسجد «دنور» به روی غیرمسلمانان

مسجد شهر «دنور» آمریکا ، ۳۰ بهمن، مملو از غیر مسلمانانی بود که یا برای نشان دادن همبستگی خود با مسلمانان و یا از روی کنجکاوی به آنجا رفته بودند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از روزنامه «دنور پست»، جمعیت اسلامی دنور از نوامبر گذشته(آبان‌ماه) هر ماه با برگزاری مراسمی، درهای مسجد خود را به روی غیرمسلمانان می‌گشاید و هر بار تعداد بیشتری برای آشنایی با اسلام و مسلمانان به این مرکز می‌آیند.

محمد مالکی، میزبان این برنامه گفت: تا به حال چنین جمعیتی به اینجا نیامده بود؛ این بزرگترین جمعیتی به‌شمار می‌رود که این بار به مسجد آمده‌ است.

وی افزود: بسیار خوشحالیم که حتی کودکان هم از این برنامه استقبال می‌کنند؛ آن‌ها نسل آینده هستند و دیدن ارتباطات آنان با مسلمانان عالی است.

گردهمایی مسجد دنور با توضیحاتی در مورد خاستگاه‌ها، عقاید، فعالیت‌ها و فرهنگ اسلامی آغاز شد. همچنین نماز خواندن مسلمانان به میهمانان نشان داده شد و جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.

عده‌ای در مورد تفاوت فرهنگ‌های اسلامی در مناطق مختلف جهان کنجکاو بودند و برخی می‌خواستند در مورد چگونه حمایت کردن از همسایگان مسلمانشان بدانند.

برای برخی از شرکت‌کنندگان این اولین تجربه حضور در یک مسجد بود.

هولیو گنزالز، تازه‌مسلمان اهل دنور که دو سال پیش مسلمان شده نیز به هنگام خروج به شرکت‌کنندگان کتاب‌های آموزشی برای یادگیری بیشتر در مورد اسلام می‌داد.

وی گفت: امیدوارم مردم بدانند که مسلمان بودن ما به معنای تروریست بودن ما نیست.

گنزالز با یادآوری راهپیمایی «حمایت از همسایگان مسلمان» که اوایل این ماه برگزار شد، اشک در چشمانش حلقه زد و گفت: من اهل گریه نیستم اما میزان محبت و حمایت مردم از مسلمانان بسیار تأثیرگذار بود. انسان در عمق قلبش می‌داند که چه چیزی درست و چه چیزی غلط است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار