تاریخ انتشار :

آتن

شمارش معکوس برای افتتاح اولین مسجد آتن

ساخت نخستین مسجد آتن، پایتخت یونان از سال ۱۸۹۰ میلادی آغاز شده و این مسجد قرار است اوایل سال آینده(۱۳۹۶) افتتاح شود.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از رویترز، از زمان اخراج اشغالگران عثمانی از آتن در سال ۱۸۳۳ این شهر مسجد رسمی نداشته و به قول معاون وزیر خارجه یونان خطاب به پارلمان «آتن تنها پایتخت اروپایی است که از وجود چنین مکان مذهبی محروم است».


سال‌های سال مسلمانان آتن در صدها مکان موقت از انبارهای تاریک تا زیرزمین‌های شلوغی که هدف حمله نژادپرستان نیز قرار می‌گرفتند، به نماز می‌ایستادند.

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان سال گذشته اعلام کرد که مسجد آتن باید هرچه زودتر ساخته شود؛ نه فقط برای احترام به ساکنان مسلمان پایتخت کشورمان بلکه برای عمل به وظیفه خود برای دفاع از ارزش‌ها.

این مسجد با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع، بدون مناره خواهد بود و انتظار می‌رود که تا ماه آوریل آینده (فروردین یا اردیبهشت سال ۹۶) ساخته و افتتاح شود.

آنا استامو، تازه‌مسلمان یونانی و سخنگوی بنیاد مسلمانان یونان گفت: ما به این مسجد برای نسل جدید خود و برای جوانان خود نیاز داریم … برای اینکه احساس برابری در قانون و در جامعه داشته باشیم.

تصمیم ساخت مسجد در آتن از سال ۱۸۹۰ وجود دارد؛ اما به دلیل اعتراضات برخی مسئولان کلیسای آتن و سیاستمداران هر بار این تصمیم عملی نمی‌شد، به نظر می‌رسد که تیم الکسیس سیپراس تصمیم دارند که این مسجد برای مسلمانان افتتاح شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار