تاریخ انتشار :

ایالت تنسی

آشنایی با قرآن در مرکز اسلامی «تنسی» آمریکا

جمعیت اسلامی «چاتانوگا» در ایالت تنسی آمریکا درهای خود را به روی علاقمندان به آشنایی با قرآن کریم و پیروان این کتاب، گشود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «Times Free Press»، برنامه سالانه «ملاقات با همسایه مسلمان» مرکز اسلامی چاتانوگا، امسال با فراهم آوردن فرصتی برای آشنایی با قرآن برگزار شد.

  بیش از هزار نفر از مردم این منطقه ، ۲۳ بهمن به مرکز اسلامی رفتند. بعضی از آن‌ها خوشحال و خندان دست اعضای خانواده یا دوستانشان را گرفته بودند و به مرکز آمدند. برای مسلمانان چاتانوگا، اقبال همشهریان به شناختن آنان، نشان از همبستگی داشت.

سالن ورزشی مرکز اسلامی مملو از کسانی بود که یا با مسلمانان صحبت می‌کردند یا پوسترهای آموزشی در مورد اسلام را می‌خواندند.

کنار ورودی، عده‌ای با استقبال از بازدیدکنندگان، آن‌ها را به سوی میزهایی راهنمایی می‌کردند که نسخه‌های قرآن به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گرفت و در کنار آن نیز از آنان پذیرایی می‌شد.

آنان می‌توانستند قرآن و مطالب اسلامی را مطالعه کنند و سؤالات خود را مستقیماً از مسلمانان بپرسند.

رئیس‌پلیس چاتانوگا نیز با یونیفرم خود در محل حاضر شد و با مسلمانان و غیرمسلمانان عکس گرفت و از مرکز اسلامی به خاطر این برنامه تشکر کرد و گفت که چیزهایی زیادی از دوستان مسلمان خود یاد گرفته است.

بورلی هایدن، از اهالی چاتانوگا در‌حالی‌که در کنار میز قرآن‌ها و جزوات اسلامی ایستاده بود، گفت: «برای اعلام همبستگی با مسلمانان به اینجا آمدیم. من اطلاعاتی در مورد اسلام دارم، اما اطلاعاتم زیاد نیست و همیشه در پی یادگرفتن هستم. این فرصتی بود تا مردمی را که درست مانند ما هستند، ببینیم و هراس موجود را پاک کنیم».

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار