تاریخ انتشار :

کلیسای لوتران ادموندز

برگزاری نشست «اسلام، مسیحیت و دوستی» در کلیسایی در واشنگتن

نشست «اسلام، مسیحیت و دوستی» قرار است امروز با حضور شخصیت‌های برجسته مسلمان و مسیحی در کلیسای لوتران ادموندز برگزار شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) نشست «اسلام، مسیحیت و دوستی» قرار است امروز در کلیسای لوتران ادموندز واقع در واشنگتن آمریکا برگزار شود.

اعضای کلیسای لوتران ادموندز در شهر پاگت سانت با همکاری انجمن مسلمانان این شهر در واشنگتن، روز شنبه ۱۱ فوریه میزبان این نشست میان ادیانی اسلام و مسیحیت خواهند بود. در این گردهمایی سخنرانان مذهبی و شخصیت‌های شناخته شده مسلمان به سخنرانی پرداخته و تجربه‌های شخصی و اجتماعی‌شان را به ویژه در خصوص مسئله اسلام‌هراسی در غرب به اشتراک خواهند گذاشت. در ادامه این نشست جلسه پرسش و پاسخ و گفتگوی گروهی نیز برگزار خواهد شد.

سخنران اصلی این مراسم جاسمین سامی مدیر حقوق مدنی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در شعبه واشنگتن می‌باشد. این شورا بزرگترین انجمن حمایت از آزادی‌های مدنی و حقوقی مسلمانان در آمریکا می‌باشد.

از دیگر سخنرانان این همایش دکتر رمزی بارود، متولد و بزرگ شده نوار غزه و روزنامه نگار و نویسنده اتحاد عرب است. او بنیانگذار نشریه تاریخچه فلسطین و یکی از اساتید دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا می‌باشد. آخرین کتاب او «پدر من یک مبارز آزادی بود» توسط مطبوعات پلوتو در لندن به چاپ رسید.

به علاوه نمایندگان منطقه ۲۱ ادموندز و لین وود در واشنگتن نیز در این نشست حضور داشته و خلاصه کوتاهی از وضعیت کنونی جامعه آمریکا و اقدامات مجلس قانونگذاری ایالتی واشنگتن در پاسخ به رویدادهای اخیر به ویژه طرح ممنوعیت ورود مسلمانان ارائه خواهند داد. طرح ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا به تازگی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صادر شده و بر طبق این طرح ورود پناهندگان و شهروندان ۷ کشور مسلمان نشین به آمریکا ممنوع شده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار