تاریخ انتشار :

نیوزیلند

معرفی اسلام با برگزاری برنامه «ملاقات با مسلمان»

یک شهروند مسلمان شهر «نیو پلی موث» نیوزیلند با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله نمایشگاه قرآن تلاش می‌کند که تصورات نادرست در مورد اسلام و پیروان آن را تصحیح کند.

 

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «stuff»، «تشریق حنیف» با برگزاری برنامه «ملاقات با مسلمان» اوقات فراغت خود را در اختیار هموطنانش قرار می‌دهد تا کسانی که در عمر خود یک مسلمان هم ندیده‌اند، ضمن آشنایی با یک مسلمان سؤالات خود را مستقیماً از او بپرسند.
حنیف با این کار تلاش می‌کند تا با افزایش اسلام‌هراسی و تأثیرات حرکت اخیر دونالد ترامپ در منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، مقابله کند.


حنیف می‌گوید: بیایید فرهنگ‌های یکدیگر را بشناسیم، بیایید کنار هم بنشینیم، بیایید یکدیگر را درک کنیم. لازم نیست در مورد دین باشد، می‌تواند فقط یک گفت‌وگوی ساده دوستانه باشد.

وی که مدیر امور مشتریان شرکت مخابرات «اسپارک» نیوزیلند است، دلیل افزایش تنش‌ها علیه مسلمانان را عدم شناخت اغلب مردم از مسلمانان می‌داند.

حنیف از طریق شبکه‌های اجتماعی خود را معرفی کرده و با کسانی که می‌خواهند مسلمانان را بشناسند، قرار ملاقات می‌گذارد و با آن‌ها وقت می‌گذراند تا نقش خود را در مقابله با اسلام‌هراسی و گسترش صلح و دوستی ایفا کند.

برپایی غرفه شناخت اسلام

وی همچنین یک غرفه کتاب در بخش مرکزی شهر برپا کرده که در آن کتاب‌ها و مطالب آموزشی در مورد اسلام را در اختیار مردم می‌گذارد. بر روی بنر نصب شده روی این غرفه نوشته شده «عشق برای همه، نفرت برای هیچکس».

نمایشگاه قرآن

حنیف همچنین روز شنبه، ۲۳ بهمن نمایشگاه قرآنی در سالن «فیتزروی» شهر نیو پلی موث برگزار خواهد کرد.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰ ترجمه از قرآن به زبان‌های مختلف از جمله زبان مائوری (زبان مردم بومی نیوزیلند) ارائه خواهد شد.

وی می‌گوید: اتفاقاتی که در حال رخ دادن در جهان است، نگران‌کننده است و من فکر می‌کنم که نیاز داریم در کنار هم بایستیم و برای صلح و دوستی تلاش کنیم.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار