تاریخ انتشار :

در روز «درهای باز مساجد»

این روز با نام «از مسجد من بازدید کنید» است

یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) بیش از ۱۵۰ مسجد بریتانیا درهای خود را به روی غیر مسلمانان باز می کند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از شبکه خبری «الجزیره» هارون خان؛ دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ مسجد بریتانیا  یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) درهای خود را به روی غیر مسلمانان می گشایند.

وی افزود: این روز با نام «از مسجد من بازدید کنید» است و برای سومین سال متوالی است که در این روز درهای مساجد به روی غیر مسلمانان گشوده می شود، با این اقدام، مساجد از غیر مسلمانان با چای پذیرایی می کنند و همچنین فرصتی فراهم می آید تا غیر مسلمانان با عقاید مسلمانان بیشتر آشنا شوند.

دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، افزود: روز مساجد بریتانیا در واقع پاسخی به ممنوعیت‌هایی است که ترامپ برای مهاجران ایجاد کرده است و همه مردم در هر سن و با هر دینی می توانند به مساجد بروند و از آنها بازدید کنند.

 هارون خان ادامه داد: در طول دوسال گذشته جمع بسیاری از بریتانیایی‌ها ده‌ها مایل را طی کرده و به بازدید از مساجد رفتند.

 وی در ادامه اظهار کرد: عبدالله کولیام در  سال ۱۸۸۷ میلادی نخستین مسجد را در بریتانیا بنا کرد و علاوه بر اقامه نماز در آن، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نیز صورت گرفت.

 دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، ادامه داد: مساجد بریتانیا به ارائه خدمات گوناگونی از جمله کمک به مردم فقیر و نیازمند و جمع آوری کمک برای بیماران لاعلاج اقدام می‌کنند.

 هارون خان اظهار کرد: در فضای مسموم آمیخته با ترس و عدم اعتماد، مسلمانان غرب باید هشیار باشند و خود را به غیر مسلمانان بشناسانند تا این فضا تلطیف شود.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار