تاریخ انتشار :

کانادا

برگزاری «هفته بیداری اسلامی » در کانادا با هدف ایجاد «انسجام اجتماعی»

هفته بیداری اسلامی به همت دانشجویان دانشگاه «رجینا» و با هدف ایجاد انسجام اجتماعی در کانادا برگزار می شود

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از «لیدرپست»،گروهی از دانشجویان دانشگاه «رجینا» در کانادا هر سال برنامه ای برای به چالش کشیدن تصورات غلطی که در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد،ترتیب می دهند.

امسال هم اتحادیه دانشجویان مسلمان دانشگاه رجینا همراه باهمکاری سه موسسه دیگر در غرب کانادا برای برگزاری هفته بیداری اسلامی با هم همکاری می کنند.

این گروه ها از دانشگاه های «آلبرتا» و «ساسکاشوان» هستند.

رییس اتحادیه دانشجویان مسلمان دانشگاه رجینا در این باره گفت:هدف ما از برگزاری این کمپین بزرگ ،آموزش اسلام به عموم مردم و بالابردن آگاهی آنها در این زمینه است.

منیر عثمان که دانشجوی سال دوم مهندسی در دانشگاه رجینا است ،افزود:اتحادیه دانشجویان مسلمان رجینا نه تنها حمایت های لازم را برای حدود یک هزار دانشجوی مسلمان فراهم می کند بلکه تلاش می کند تا درک و پذیرش میان مسلمانان و غیر مسلمانان را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد که در حقیقت هدف از انجام فعالیت های هفته بیداری اسلامی، افزایش «انسجام اجتماعی» در کانادا است.

عثمان همچنین گفت:وقتی ما آگاهی از اسلام را افزایش می دهیم می توانیم از افزایش اسلام هراسی و پدیده هایی مانند آن جلوگیری کنیم.

در جنوب مرزهای کانادا،صحبت از ممنوعیت مهاجرت مسلمانان ثبت نام آنها در پرونده های ویژه است اما عثمان می گوید که شرایط در کانادا کمی متفاوت از آمریکاست.

وی ابراز امیدواری کرد که برنامه هایی مانند برگزاری هفته بیداری اسلامی بتواند شرایط را از آنچه اکنون هست نیز بهتر کند.

رییس اتحادیه دانشجویان مسلمان دانشگاه رجینا گفت:من فکر می کنم هر گونه رویکرد منفی نسبت به مسلمانان به خاطر تصورات غلطی است که از این دین و پیروان آن وجود دارد بنابراین ما باید به مردم درباره اسلام آموزش دهیم تا وظیفه خود را در این زمینه انجام داده باشیم.

گفتنی است، هفته بیداری اسلامی از امروز (دوشنبه ۴ بهمن) در کانادا آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار