تاریخ انتشار :

مصر

مراسم «شبی با قرآن» خانواده مسیحی + فیلم

یک خانواده مسیحی در استان «قنا»ی مصر در اقدامی جالب با دعوت از یکی از قاریان این کشور جشن ازدواج دخترشان را برگزار و شبی را با قرائت روح‌بخش قرآن سپری کردند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المصریون، عماد حلیم حنا، تصمیم گرفته بود که مراسم ازدواج خواهرش را با هدف تقویت همزیستی اسلامی ـ مسیحی با تلاوت قرآن در روستای «سمهود شرقی» از توایع شهر «ابوتشت» استان «قنا» مصر برگزار کند، به همین منظور از یکی از قاریان این کشور برای قرائت قرآن دعوت کرد.
وی این کار را برای احترام به همسایگان مسلمانی که در شادی‌ها و ناراحتی‌هایش و حتی در کلیسا شریک بودند، انجام داد.


قاری دعوت‌شده به مراسم

مسئله عجیب این بود که عماد حلیم حنای مسیحی پس از اذان مغرب و عشا، از حاضران خواست که در خانه او نماز را اقامه کنند.


بخشی از مراسم
شیخ عاطف عبدالمنعم، شیخ و قاری این روستا داستان دعوت‌شدنش به مراسم را در فیلمی که در ادامه می‌آید، اینگونه روایت می‌کند:
استاد عماد (برادر عروس) با من تماس گرفت و از من درخواست کرد که مراسم ازدواج خواهرش را با تلاوت قرآن آغاز کنم، من خیلی تعجب کرده بودم زیرا تا به حال اینگونه مراسمی در این روستا و حتی در استان برگزار نشده بود.
از او پرسیدم چرا می‌خواهی مراسم را با قرآن شروع کنی؟ گفت: من این کار را برای ابراز احترام و قدردانی از همسایگان مسلمانم و نشر محبت و دوستی بین مسیحیان و مسلمانان انجام می‌دهم.
من قبول کردم و شب برگزاری مراسم به مکان جشن رفتم و بسیار شگفت‌زده شدم که دیدم در یک سالن بزرگ صندلی‌های زیادی چیده شده بود و یک جایگاه اختصاصی برای قاری تعیین کرده بودند، استقبال مسیحیان از مسلمانان خیلی خوب بود و بحمدلله مراسم خیلی خوبی برگزار شد.
حس همدلی اسلامی ـ مسیحی
حاضران از من درخواست کردند که سوره مریم را تلاوت کنم، دو سوره نازعات و رعد را نیز قرائت کردم، حال و هوای بسیار خوبی بود حس دوستی و همدلی و یکپارچگی میان مسلمانان و مسیحیان در این مراسم موج می‌زد و برای من شبی به یاد ماندنی بود.
این اتفاق در روستای ما منحصر به فرد بود و هیچ‌کس تا به حال این کار را نکرده بود، به همین دلیل مسلمانان هنگام دیدن من به عنوان قاری قرآن در آن جشن بسیار تعجب کردند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار