تاریخ انتشار :

آنتونی سیرلی

گفتگوی کاتولیک ها و مسلمانان آمریکا برای حمایت از جامعه اسلامی

کاتولیک های آمریکا برای حمایت از جامعه اسلامی در این کشور نشستی را برای گفتگو با مسلمانان ترتیب داده اند.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «کروکس ناو» ،مسیحیان کاتولیک برای نشان دادن حمایت عمومی از جوامع اسلامی در آمریکا،گفتگویی را با مسلمانان ترتیب دادند.

طرح این گفتگو پس از آن ارائه شد که اسقف های آمریکا در خصوص افزایش جدی حملات علیه مسلمانان آمریکا ابراز نگرانی کردند.

 «آنتونی سیرلی» ار اعضای کنفرانس اسقف های کاتولیک در این باره گفت:کاتولیک ها این کار را انجام دادند تا نشان دهند نسبت به آنچه علیه جامعه اسلامی در آمریکا می گذرد،حساس هستند.

این گفتگوها که هم اکنون در حال انجام است با حضور دانشمندان مسلمان و مسیحی و رهبران مذهبی صورت می گیرد و عمدتا بر بحث های آکادمیک و مقایسه متون مذهبی ادیان متمرکز است.

گفتگوهای منطقه ای در این راستا نیز در ایجاد فهم بهتر رهبران کاتولیک و مسلمان در سطح دین شناسی بسیار موثر بوده است.

سیرلی تصریح کرد که گفتگوی ملی میان مسیحیان و مسلمانان همچنین به رهبران مسلمان کمک می کند تا بهتر به نگرانی های موجود به ویژه در آستانه آغاز کار دولت بعدی آمریکا،بپردازند.

وی در این زمینه به پیشنهاد دونالد ترامپ،رییس جمهوری منتخب مردم آمریکا برای نظارت بر مسلمانان آمریکا و محدود کردن ورود مسلمانان به این کشور اشاره کرد.

عضو کنفرانس اسقف های کاتولیک افزود:اگرچه تمرکز اصلی بحث های ما بر مسائل مربوط به دین شناسی است اما در شرایط کنونی ضرورت در پیش گرفتن سیاسی در حمایت از جامعه مسلمانان برای ما وجود دارد.

وی به آمار مستندی از تعداد بالای اقدامات ضد اسلامی در سراسر آمریکا و همچنین تحقیقات اخیر در خصوص اسلام هراسی اشاره کرد که نشان می دهد کاتولیک هایی که اطلاعات خود را از رسانه های کاتولیک به دست می آورند دید منفی تری نسبت به بقیه نسبت به مسلمانان دارند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار