تاریخ انتشار :

شاهزاده سحر آل سعود، بزرگ‌ترین دختر ملک عبدالله

شاهزاده سحر از مردم عربستان خواست علیه رژیم کنونی قیام کنند

: «ما قول می‌دهیم در مسیر شما گام برداریم. دست خدا بر سر ما خواهد بود. ما اراده را از آیت‌الله نمر النمر آموختیم که شیخ آزادگی است. به همین دلیل به ادامه مسیر در راستای خواست خود ادامه خواهیم داد.»

یکی از دختران ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی از مردم سراسر این کشور خواست علیه رژیم حاکم قیام کنند.

سحر، بزرگ‌ترین دختر ملک عبدالله که به همراه ۳ خواهر دیگرش در شهر جده در حبس خانگی به سر می‌برد در یک پیام تصویری گفت پیروزی از آن ماست.

این شاهزاده ۴۲ ساله سعودی تاکید کرد: «سلام بر شهدا و آزادگان در بند. این مایه افتخار من است که مفهوم آزادی، حقوق بشر و  بزرگی را از شما مردم انقلابی بیاموزم.»

وی افزود: «ما قول می‌دهیم در مسیر شما گام برداریم. دست خدا بر سر ما خواهد بود. ما اراده را از آیت‌الله نمر النمر آموختیم که شیخ آزادگی است. به همین دلیل به ادامه مسیر در راستای خواست خود ادامه خواهیم داد.»

این شاهزاده سعودی به شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعه اشاره می‌کرد که به علت طرح درخواست آزادی زندانیان سیاسی دستگیر شده بود.

شیخ نمر در ۸ ژوئیه ۲۰۱۲ در راه بازگشت به منزلش در منطقه قطیف در استان الشرقیه از سوی نیروهای امنیتی سعودی مورد حمله و ضرب و جرح قرار گرفت و دستگیر شد.

سحر در ادامه این پیام تصویری گفت: «و ما با ایمان به خدا پیروز خواهیم شد. موفق باشید، شما با برافراشتن لوای آزادی ما را مفتخر کرده‌اید. خواهران شما، سحر و جواهر.»

سحر، مها، هلا و جواهر آل سعود دختران ملک عبدالله بن عبدالعزیز هستند که گفته می‌شود به رغم خواست خود در حبس خانگی به سر می‎‌برند.

سحر در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) در تماس تلفنی با نیویورک پست گفت: «ما از بقیه جدا شده‌ایم و در انزوا و تنهایی به سرمی‌بریم.»

وی افزود: «ما به گروگان گرفته شدیم. هیچکس به دیدارمان نمی‎‌آید و ما هم نمی‌توانیم به دیدار کسی برویم. پدر ما و پسرانش یعنی برادران ناتنی ما هر دو در این تراژدی مقصرند.»

این شاهزاده سعودی با «ویرانه» توصیف کردن محل زندگی خود و خواهرانش گفت آنها از سوی برخی از مردان از جمله «برادران ناتنی خود» مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار