تاریخ انتشار :

شکودران مصطفی بازیکن آرسنال، عشق و غرور خود را به اسلام نشان می دهد.

شکودران مصطفی بازیکن آرسنال نشان داد که چگونه دین اسلام نقش مهمی در عملکرد او در زمین فوتبال ایفا می کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم زهرا فضلی/ شکودران مصطفی ( متولد ۱۷ آوریل ۱۹۹۲ ) فوتبالیست حرفه ای آلمانی است که به عنوان مدافع مرکزی برای باشگاه انگلیسی آرسنال و تیم ملی فوتبال آلمان بازی می کند. این مدافع ۲۴ ساله با مبلغ ۳۵ میلیون یورویی و در طی نقل و انتقالات فصل تابستان از باشگاه والنسیا به آرسنال پیوست. مصطفی بیان کرد که اسلام نقش مهمی در عملکرد او در زمینه ورزش داشته است. او می گوید: ” دین اسلام برای من از هرچیزی مهم تر است. اگرچه گاهی اوقات سفر کردن برای من که همیشه به انجام دادن عبادت اهمیت می دهم مشکلاتی را به وجود می آورد. ”

” مسابقات یورو برای من یک مشکل محسوب می شد، چون در اواسط ماه مبارک رمضان برگزار می شد و برای من امکان پذیر نبود که مصرف مواد غذایی و مایعات را محدود کنم. اما به عنوان یک ورزشکار می دانستم که مجبور به پیرویدر آن موقعیت نبودم.”

” من قرآن را با علاقه و شوق خاصی مطالعه می کنم، اما در کنار آن به مطالعه مذهب های دیگر نیز می پردازم. اما در قرآن آمده است که وقتی برای نماز و عبادت به مسجد می روم پیامبران به من نزدیک تر هستند.”

“دین در زندگی شخصی و حرفه ای ام خیلی برایم اهمیت دارد و خیلی به من کمک می کند.”

” علاوه بر تمام این حرفها، من هم یک انسان هستم مانند تمام انسان های دیگری که برای رسیدن به بهشت در تلاش هستند.”

” این وظیفه اصلی من است. و اگر من یک بازی c**p انجام داده ام به معنی پایان جهان نمی باشد.”

او در سال ۲۰۱۵، مصطفی به خاطر قرار دادن بطری مشروبی که در مقابل او بر روی میز مصاحبه مطبوعاتی والنسیا قرارداده بودند اعتراض خود را اعلام کرد.

مصطفی بیان کرد: ” همه می دانبد که من در نهایت مسابقه را بردم. اما نمی خواستم که مردم فکر کنند این کار را برای تبلیغات مشروبات الکلی انجام دادم.” در نهایت بطری مشروب بر روی میز باقی ماند و مسئولین باشگاه و کارخانه مشروب سازی از من عذرخواهی کردند، چون آنها متوجه شدند که من یک مسلمان هستم و هر نوع مشروبی برایم غیرقابل قبول است. درحال حاضر باشگاه والنسیا به این نوع اعتقادات بازیکنانش احترام می گذارد و این یک نکته اخلاقی مثبتی محسوب می شود.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم زهرا فضلی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار