تاریخ انتشار :

آیت الله العظمی صافی

معرفی صحیح اسلام به حضور فعال ما در عرصه های بین المللی بستگی دارد

باید آنچنان پیشرفت کنیم که هیچ احتیاجی به دیگران نداشته باشیم، بلکه دیگران، محتاج ما باشند و مسلمانان نباید فقر علمی داشته باشند. اگر در جنبه های علمی کوتاهی کنیم، در جهات دیگر هم نقص وارد می شود.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) حضرت آیت الله صافی گلپایگانی امروز دردیدار مسئولان مرکز اسلامی دانشجویان أم ابیها (علیهاالسلام) در میلان ایتالیا که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با تقدیر و تشکر از مسئولان این مرکز، اظهارداشتند: خدمات و زحماتی که در آنجا متحمّل می شوید قابل ستایش است، و این توفیق را تبریک عرض می‌کنم. البته این را هم بدانید توفیقی که نصیب شما شده، عنایتی از خداوند است که شما این‌طور علاقه مند و متوجه این امور شده‌اید و فعالیت می‌کنید.

ایشان با اشاره به علاقه مندی مردم دنیا به معارف و دستورات ناب اسلام  گفتند: من سوابق و اخبار ایتالیا را گاهی در نشریات و کتاب‌ها و روزنامه‌ها مطالعه می‌کنم، با اینکه سابقه اسلام نداشته، ولی علاقه مند هستند، و افراد زیادی به دین مبین اسلام روی آوردند، خانم ایتالیایی که استاد دانشگاه بوده، وقتی مطالعاتی داشت و با تحقیق مسلمان شده بود، با حجاب کامل وارد کلاس می شد و وقتی از او پرسیده بودند، چرا حجاب داری، گفته بود من مسلمان هستم و دین من، این را می گوید. غرض اینکه مردم تشنه معارف ناب اسلام هستند و اگر آن معارف را معرفی کنیم، به آن روی می آورند.

این مرجع  تقلید در بخش دیگری از بیانات خود، با بیان اینکه ترویج و نشر معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام در کشورهای دیگر، جهاد در راه خداست، افزودند: ما باید در همه جای دنیا حضور داشته باشیم. معرفی صحیح اسلام بستگی به حضور فعال ما در عرصه های بین المللی دارد.

معظم له، در ادامه دیدار، پیشرفت علمی مسلمانان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در جهان را تبلیغ خوبی برای ترویج دین و معارف اهل بیت علیهم شمرده، و گفتند: مسلمانان باید در همه جهات، پیشرفت داشته باشند مخصوصا در اخلاق و علم. اسلام و دستورات نورانی اهل بیت علیهم السلام به ما یاد داده اند باید آنچنان پیشرفت کنیم که هیچ احتیاجی به دیگران نداشته باشیم، بلکه دیگران، محتاج ما باشند و مسلمانان نباید فقر علمی داشته باشند. اگر در جنبه های علمی کوتاهی کنیم، در جهات دیگر هم نقص وارد می شود.

حضرت آیت الله صافی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دور اندیشی آیت الله العظمی بروجردی بیان داشتند: استاد بزرگ ما همیشه می فرمودند، ما باید در عرصه های بین المللی و جهان و مناطق دیگر دنیا حضور داشته باشیم، و مردم تشنه معارف دنیا را متوجه حقایق اسلام نماییم.

ایشان در پایان دیدار، ضمن ابراز قدردانی مجدد از حاضران در جلسه، ابراز داشتند: سلام مرا به دوستانتان در آنجا برسانید، و بدانید فعالیت های شما مورد نظر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، آقای دکتر پروین، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز ارائه داد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار