تاریخ انتشار :

آیت الله محسن محمدی اراکی

احکام اسلامی باید در سیستم مدیریتی کشور پیاده‌سازی شود

نماینده مردم استان مرکزی درمجلس خبرگان رهبری گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب، ما هنوز موفق به اجرای کامل احکام اسلامی درسیستم مدیریتی کشور نشده ایم که باید عزم ها برای این مهم جزم شود.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) آیت الله محسن محمدی اراکی شامگاه پنجشنبه در آئین بزرگداشت حماسه نهم دی در مسجد الزهرا(س) اراک اظهار داشت: بزرگترین نعمت خداوند که در پرتو آن همه نعمت ها برای بشر گوارا می شود، نعمت رهبری الهی است و اگر اطاعت از این رهبری الهی صورت پذیرد آسمان برکاتش را بر انسان ها باز می کند و زمین شکوفا می شود.

وی افزود: امروز راه حل مشکلات جامعه اطاعت از کسی است که فرمان خداوند را به ما منتقل می کند و او کسی نیست جز رهبری الهی و باید همه از این رهبری پیروی کنند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز کشورهایی که اختیار خود را به دست استکبار جهانی و آمریکا سپرده اند، به هیچ جایگاهی نرسیده اند چراکه خروج از فرمان الهی و انبیاء و دنباله روی از فرمان فرعون های زمان، در طول تاریخ جوامع را به خاک سیاه نشانده است.

ضرورت برخورداری از بصیرت فتنه شکن و فتنه سوز

آیت الله اراکی ادامه داد: دشمن و دوست را باید بشناسیم و از بصیرت فتنه شکن و فتنه سوز بهره بگیریم و بدانیم که هر کجا از فرمان الهی و رهبری الهی پیروی نکنیم، دچار زیان و خسارت خواهیم شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان ساخت: جامعه ای که از فرامین الهی سرپیچی کرده و خود را دچار فتنه کند، باید در انتظار شمشیر آخته ای باشد که در طول تاریخ بر سر آنان که از راه صحیح منحرف شده اند، فرود آمده است.

وی اظهار داشت: چنین جامعه ای باید از مسیر ظلم به نفس، راه نادرست و انحراف از فرامین الهی بازگردد و این بازگشت باید بازگشتی فتنه ناپذیر باشد و طوری از فرامین الهی پیروی کنند که رهبری الهی از آنها رضایت داشته باشد.

آیت الله اراکی تصریح کرد: اینکه جامعه ای بگوید از رهبری الهی پیروی و اطاعت می کند و امام و رهبر از آنها راضی نباشد این اطاعت فایده ای ندارد، بلکه باید این اطاعت کامل و همه جانبه باشد.

کوتاهی از انجام فرامین رهبری الهی موجب خسران است

وی افزود: کوتاهی کردن از انجام فرامین رهبری الهی نه تنها نافرمانی شرعی است، بلکه جامعه را دچار زیان و خسارت می کند و آیات قرآن کریم نیز مکررا به این مساله اشاره کرده است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز سیستم بانکداری غربی را با اصلاحاتی به نام بانکداری اسلامی پیاده کرده اند در حالی که بانکداری اسلامی واقعی، فقه بانک و فقیه بانک شناس لازم دارد و از «الف» تا «ی» باید برگرفته از احکام و دستورات اسلام باشد.

وی خاطرنشان ساخت: حکم دین است که شخصی که کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی می شود و می خواهد در مورد قوانین جامعه تصمیم بگیرد، باید عادل و باتقوا باشد چراکه ذره ای بی مسئولیتی و بی تقوایی از سوی وی، به جامعه زیان های جبران ناپذیر وارد خواهد کرد.

آیت الله اراکی بیان کرد: مشکل امروز ما این است که هنوز موفق به اجرای کامل احکام اسلامی در سیستم مدیریتی مملکت نشده ایم و در آستانه چهل سالگی انقلاب لازم است که عزم ها برای اجرای این مهم جزم شود.

عادل و خداترس بودن لازمه مدیران جامعه اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هر پُست و مقامی که در جامعه اسلامی به نوعی با سرنوشت و زندگی مردم گره خورده، صاحب آن پُست باید عادل به تمام معنا باشد، خداترس و باتقوا بوده و اگر فرصتی برای سوء استفاده برایش فراهم شد به این کار اقدام نکند.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید فرهنگ خداترسی را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم و این فرهنگ را تعمیق ببخشیم و در فرهنگ عمومی جامعه ما جا بیفتد.

آیت الله اراکی افزود: اساس اصلاح فرهنگ عمومی جامعه، ایجاد تقوای اجتماعی است و تقوا باید در سیستم مدیریتی کشور گنجانده شود که اگر این مهم را نهادینه کنیم بسیاری از مسائل رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: مساله دیگر سخت گیری و جدیت در اجرای موازین شرعی و دینی در نظام مدیریت کشور است و هر کسی که مسئولیت مدیریتی بر عهده می گیرد نیز باید نسبت به زیردستان خود همین حساسیت را داشته باشد که از موازین دینی و شرعی پا را فراتر نگذارند.

خوشبینی به دشمن، کمال حماقت و خلاف بصیرت است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: امروز دشمن شناسی و کسب بصیرت بسیار مهم است و اینکه نباید به دشمن اعتماد و تکیه کنیم، چراکه این خوشبینی آن هم به دشمنی که سی و هفت سال است آن را امتحان کرده ایم، کمال حماقت و خلاف بصیرت است.

آیت الله اراکی اظهار داشت: طبق حکم شرع و آیات قرآن کریم، حفظ و رعایت پیمان در برابر بدعهدی و پیمان شکنی دشمن، عین بی بصیرتی است و با احکام دینی و قرآن سازگار نیست، چرا که در این صورت دشمن با سرنوشت ما بازی خواهد کرد.

وی گفت: موضوع دیگر در حوزه بصیرت این است که باید بر پیمان خود با خدا و رسول خدا بمانیم و از آن سرپیچی نکنیم، چرا که ما روزی که انقلاب کردیم با خدا و رسول خدا پیمان بستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: بسیاری از اوقات حق و باطل به راحتی از هم قابل تشخیص هستند و هر شخصی توانایی تشخیص این دو را از هم دارد، بنابراین اولین میثاق ما با خداوند متعال، حق طلبی است و همه مشکلات ما از شکست همین میثاق نخست، نشأت می گیرد.

خون شهدا پرچم حق طلبی را در دنیا به اهتزاز درآورده است

آیت الله اراکی گفت: امروز شهدا و خون شهدا است که پرچم حق طلبی را در دنیا به اهتزاز درآورده و حتی در کشورهایی که مسلمانان را قتل عام می کنند، اسلام با سرعت زیادی در حال گسترش است.

وی افزود: هم اکنون در دنیا موج بسیجیان انقلابی به راه افتاده و جریان مقاومت در حال گسترشی شکل گرفته و این نشان دهنده رشد بصیرت الهی است، بنابراین پایبندی ما به میثاق حق طلبی اهمیت زیادی دارد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: یکی از علائم پیروزی برای اهل ایمان، سخت شدن شرایط است و این سنت خداوند متعال است که وقتی امتحان و فشاری به حداکثر خود می رسد، اهل ایمان باید امید بیشتری به پیروزی پیدا کنند، چرا که به آن نزدیک شده اند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار