تاریخ انتشار :

فتریا یوناردی

مهریه جالب یک مستبصر اندونزیایی

پیامبر(صلی الله علیه واله) را خیلی دوست دارم، می خواهم با مطالعه زندگی ایشان ارتباط قلبی با حضرت داشته باشم

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  گفتکو با این بانوی تازه مسلمان را منتشر می کند.

من «فتریا یوناردی» از کالیمانتان اندونزی هستم، حدود هشت سال پیش به ایران آمدم، یک سال بعد توسط یکی از نزدیکان با همسرم آقای یوناردی که مهندس عمران بود آشنا شدم و ازدواج کردم.

مهریه شما چقدر است ؟

بر خلاف ایرانی ها  مهریه ما کم است  . وسائل نماز , کتاب , ۱۰۰ هزار تومن پول و ۱۰ گرم طلا مهریه من است.

آیا همسر شما هم شیعه بود ؟

کمی بعد همسرم نیز شیعه شد و چند سال بعد به اینجا آمد. اکنون با هم در قم مشغول به تحصیل در حوزه هستیم .

یادم هست بعضی از اطرافیان از شیعه شدن ما خوششان نمی آمد , البته عده ای همچنان صمیمی بودند چون کاری به اسلام ناب نداشتند .

اسلام ناب چه کمکی به زندگی خصوصی شما کرده است ؟

همسرم در خانه من را یاری می کند , من نیز در درس خواندن به او کمک می کنم . چون همسرم  امام علی (علیه السلام) را خیلی دوست دارد. زندگی ایشان را مطالعه کرده , بخصوص اخلاق در خانواده را خیلی دوست دارد، مثل تربیت فرزند و کمک به خانواده، زیرا خانواده خیلی مهم است و پایه یک جامعه است

حاصل ازدواجمان یک فرزند به نام  محمد حسین است، ولی همسرم از خدا خواسته دو یا سه فرزند دیگر هم داشته باشیم .

نظر شما در مورد ایران چیست ؟

همسرم  قبل از این که به ایران بیاید فکر می کرد، ایران خیلی جای بدی است .ولی در کل ایرانی ها در تعارف و صمیمیت شبیه اندونزیایی ها هستند .با همه این خوبی ها، باز هم می گویم برای ما زندگی در ایران کمی سخت است.

اگر سخت است برای چه به ایران آمدید ؟

سخت به معنای فرهنگ متفاوت دو کشور است، نه این که بد باشد، البته هدف ما تحقیق و یادگیری تاریخ اسلام و زندگی پیامبر (صلی الله علیه واله)معصومین(علیهم السلام) و اصحاب ایشان است به همین خاطر سختی، زیاد به چشمم نمی آید.

 پیامبر(صلی الله علیه واله) را خیلی دوست دارم . و با مطالعه زندگی ایشان می خواهم ارتباط قلبی با حضرت داشته باشم، من و همسرم قصد داریم در اندونزی مدرسه درست کنیم و یتیمان را به آنجا بیاوریم تا بتوانند تحصیل کنند و بچه هایی که پتانسیل دارند را به دانشگاه بفرستم . البته مطمئن هستم خدا پولش را می رساند این امیدواری نیز به خاطر مطالعه زندگی حضرت علی(علیه السلام) است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


  1. منیره زمامدار گفت:

    تمام مطالب عالی هستند
    خدا قوت

آخرین اخبار