تاریخ انتشار :

آفریقای‌جنوبی

نمایشگاه «ایران؛ مهد همزیستی ادیان» در آفریقای‌جنوبی

رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای‌جنوبی به منظور نمایش همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در قرون متمادی در ایران اسلامی، نمایشگاه عکسی با همین موضوع را در مرکز «رسولی سنتر» پروتوریا برگزار کرد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی کشورمان، این نمایشگاه را با توجه به تصویر نامناسبی که از اسلام به واسطه فعالیت‌های وهابیون و داعش به شکل روزانه در بخش وسیعی از رسانه‌های جهان از جمله در آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته می‌شود، برپا کرد.


این نمایشگاه که با ارائه تصاویری از تنوع دینی و زندگی پیروان ادیان مختلف در کنار مسلمانان در ایران همراه بود، پیامی از بردباری و همزیستی دینی جامعه مسلمان ایران با پیروان دیگر ادیان در کشورمان را برای حاضران تبیین کرد.
تصاویر این نمایشگاه با توضیحات تکمیلی در رابطه با معرفی هر یک از این اقلیت‌های دینی، تاریخچه حضورشان در ایران، دیدگاه‌ها و امتیازات جمهوری اسلامی ایران برای حضور ادیان مختلف در صحنه اجتماعی کشور، همراه بود که مورد توجه تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان قرار گرفت.
همچنین در خطبه‌های پیش از نماز جمعه در مرکز اسلامی رسولی سنتر که توسط شیخ مسلم آنابرگ از کشور سوئد ایراد شد، موضوع تنوع خلقت در اسلام (برگرفته از آیات قرآن کریم) و نیز رابطه همزیستی ادیان مختلف در جهان امروز در سایه صلح و دوستی و ضرورت آن برای جهان امروز تبیین شد.
شیخ مسلم آنابرگ با اشاره به زیبایی خلفت در موضوع تکثر و تنوع، نمایشگاه ارائه‌شده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در این مرکز را ارزشمند و توجه و تأمل در آن را برای حاضران در محل مورد تأکید قرار داد.
در کنار خطیب نماز جمعه نیز، برخی دیگر از حاضران در این مسجد (مسلمانان از کشور سوئد)، وجود این اندازه از همزیستی و بردباری دینی با پیروان دیگر ادیان در ایران را با توجه به مسلمان‌بودن بیشتر جمعیت کشورمان و تبلیغات سوء رسانه‌های مغرض، ارزشمند و جالب توجه دانستند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار