تاریخ انتشار :

ویلیام ریو

توصیف زیبای قرآن از خدا باعث شد مسلمان شوم

دانشجوی تازه‌مسلمان و رئیس انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی تنسی(ETSU) آمریکا، توصیف ساده و زیبای قرآن کریم از خداوند را عاملی برای تشرف خود به دین مبین اسلام عنوان کرد.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از پایگاه خبری «college.usatoday»، «ویلیام ریو»، دانشجوی ۲۱ ساله دانشگاه ایالتی «تنسی» که در سال ۲۰۱۲ به دین مبین اسلام گروید، داستان مسلمان شدن خود را اینگونه بیان کرد:


زمانیکه دانش‌آموز سال آخر دبیرستان در شهر «جانسون سیتی» بودم، سؤالات زیادی در مورد خدا ذهنم را درگیر کرده بود، اما در مسیحیت که دین خانواده و خودم بود، نتوانستم پاسخ قانع‌کننده‌ای در مورد خدا پیدا کنم و مجبور شدم خودم به تحقیق بپردازم.
وی از طریق یکی از هم‌کلاسی‌های مسلمانش با «تنعیم عزیز»، امام مسجد «جانسون سیتی» آشنا شد.
ریو در این باره گفت: بیشتر آموزه‌های من در مورد اسلام به خاطر تنعیم عزیز است؛ زیرا وی منابع گرانبهایی از قبیل سایت‌ها و کتب اسلامی معرفی و مهم‌تر از اینها یک جلد قرآن به من اهدا کرد.

قرآن باعث جذب من به اسلام شد
ویلیام ریو در مورد قرآن کریم و یافتن پاسخ سؤالات خود در مورد خدا گفت: قرآن را بسیار زیبا یافتم و به واسطه توصیف ساده آن از خداوند جذب دین اسلام شدم.
وی افزود: اسلام، شما را تشویق می‌کند نه تنها قلب و ذهن خود را از آلودگی‌ها پاک کنید بلکه ظاهر خود را نیز پاکیزه کرده و اعمال خود را نیک کنید.
ریو اظهار کرد: قرآن تحریف نشده و کتابی وحیانی است که می‌توان سخنان خدا را در آن به همان گونه که نوشته شده است، یافت و به کار گرفت.
وی پس از دو ماه تحقیق و مطالعه دین اسلام را پذیرفت که در این باره گفت: دو ماه شاید کمی زود باشد اما قبل از مسلمان شدن تلاش زیادی انجام دادم و بعد از تحقیق کافی آن را پذیرفتم.

آگاهی از راه اشتباه گذشته؛ سخت‌ترین بخش مسلمان‌شدن
ریو سخت‌ترین بخش مسلمان شدن را آگاهی از راه زندگی اشتباه گذشته دانست و گفت: سخت است بدانی راه گذشته‌ات از لحاظ مذهبی اشتباه بوده و اکنون باید به جبران آن بپردازی.
وی گفت: بخش دیگر سختی مسلمان‌شدن، عکس‌العمل اطرافیان است.
ریو افزود: نمی‌دانستم به عنوان یک مسلمان چگونه با دوستان و حتی خانواده، رفتار و حتی صحبت کنم، چون نمی‌دانستم عکس‌العمل آن‌ها در برابر تغییرات من چگونه خواهد بود.
ریو فاش‌شدن مسلمانی خود را در خانواده، ناشی از پایبندی‌اش به شعائر اسلامی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ام متوجه تغییرات من شده بودند، گوشت خوک و مشروب نمی‌خوردم و صبح‌ها برای نماز بلند می‌شدم؛ آن‌ها که نماز خواندن مسلمانی را ندیده بودند، فکر می‌کردند دعا می‌خوانم و دوستان جدیدی که مسلمان بودند، پیدا کرده بودم.
وی گفت: در حال حاضر در جمع خانواده بحث مذهبی ممنوع است چون باعث ایجاد اختلاف می‌شود و من نمی‌خواهم چنین اتفاقی بیفتد.
«ربکا ریو»، مادر ویلیام در این باره گفت:‌ همیشه از ویلیام خواسته‌ام انتخاب درست را انجام دهد و مسلمان‌شدن انتخاب درستی است که من و پدرش از او حمایت می‌کنیم.
وی ادامه داد: ویلیام به ما نشان داد که مذهب نمی‌تواند اجباری باشد و هر کسی موظف است دین خود را بر اساس خواسته‌ها و اهداف خود برگزیند و اینکه ما قاضی نیستیم درباره دیگران قضاوت کنیم، بلکه خداوند قاضی است و این چیزی است که اسلام به پسر من آموخت.

فعالیت‌های اسلامی ویلیام ریو
ریو اکنون رئیس انجمن مسلمانان دانشگاه ایالتی تنسی(ETSU) است و روزهای جمعه برای مراسم نماز جمعه در مسجد محله حاضر می‌شود.
وی با ظاهری آراسته و رفتارهای دوستانه با غیرمسلمانان باعث شده است تصورات اشتباه خیلی از دانشجویان در مورد مسلمانان برطرف شود.
ریو با بیان اینکه ریش بلند مانند داعشی‌های افراطی ندارد، گفت: مسلمانان انسان‌های معمولی هستند و امیدوارم صدای آن‌ها مبنی بر تروریست‌نبودن به گوش تمام جهانیان برسد.
وی پیشنهاد داد مردم غیرمسلمان به جای پیش‌داوری و عمومیت بخشیدن، اندکی وقت برای شناختن مسلمانان صرف کنند.
ریو تصریح کرد:‌ تبلیغات برخی رسانه‌ها بسیار خطرناک است و مردم نباید با شنیدن و دیدن آن‌ها پیش‌داوری کنند.
وی  تنوع فرهنگی و مذهبی را عامل مفیدی برای شناخت راه‌های درست زندگی توصیف و اظهار کرد: علاقمندی به شناخت ادیان دیگر باعث شد اسلام را کشف کنم و مردم آمریکا به جای سطحی‌نگری تنوع را باید فرصت دانسته و از آن برای شناخت روش‌های سعادتمندی استفاده کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار