تاریخ انتشار :

غذای حلال

افزایش درخواست محصولات «حلال» تولید روسیه در کشورهای اسلامی

نائب رئیس شورای مفتی ها در روسیه از افزایش درخواست کشورهای اسلامی برای صادرات محصولات حلال شرکتهای روسی به این کشورها خبر داد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از اسپوتنیک، «روشن عباسوف» معاون اول شورای مفتی های روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی گفت: شرکت های روسیه به طور فعال به صادرات محصولات خود به کشورهای جهان عرب و اسلام اقدام می کنند و صادرات محصولات حلال به درخواست این کشورها انجام می گیرد.

عباسوف افزود: نزدیک به ۱۰ شرکت روسی درحال حاضر به صادرات محصولات حلال خود به کشورهای اسلامی اقدام می کنند و صنایع غذایی حلال هرساله درحال افزایش است.

علامت تجاری مناسب بر محصولات حلال، پس از عملیات صدور گواهینامه مطابق با معیارهای استاندارد انجام می شود.

تحقیقات مشترک «تامسون رویترز »و «دینار استاندارد» با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی حجم صنایغ غذایی حلال در روسیه به ۲٫۶ میلیارد دلار افزایش می یابد.

گفتنی است، اولین بار محصولات غذایی حلال در کشور مالزی بوجود آمده است. در چند سال اخیر این علامت تجاری غذایی به صورت یک علامت جهانی از طرف کشورهای اسلامی در دنیا معرفی شده است، به ‌طوری که در کشورهای غیر اسلامی نیز از استقبال خوبی برخوردار شده است. محصولات غذایی حلال امروزه به تجارتی چند تریلیون دلاری تبدیل شده است و محصولات غیرغذایی حلال نیز به مانند صنایع غذایی رشد محسوسی دارد ؛ به همین دلیل محصولات غذایی و غیر غذایی در حال رشد قابل ملاحظه هستند و در سال های آینده نرخ این رشد افزایش بیشتری می یابد، به طوری که توسعه صنعت غذای حلال در کشورهای غربی از جمله فرانسه، اوکراین و روسیه  باعث جذب مسلمانان و غیرمسلمانان شده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار