تاریخ انتشار :

کُری تیلِر

گفتگو با تازه مسلمان امریکایی که می خواست کشیش شود

از ابتدا می خواستم کشیش شوم. با خاله و دایی ام تاریخ و اعتقادات کلیسا را مطالعه می کردم . خواهان این شدم که زندگی ام را وقف تبلیغ مسیحیت کنم.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد آخرین فرستاده خداوند نحوه تشرف شهروند آمریکایی به دین مبین اسلام را منتشر می کند.

*خودتان را معرفی کنید.

من کُری تیلِر هستم.  ۲۷  سالمه از یک خانوده ۵ نفری با دو خواهر از آمریکا،  شهر فینیکس می باشم.

*شرایط زندگی در آمریکا سخت است ؟

برای من سخت است، زیرا در آنجا غیر بومی ها را خوب نمی پذیرند . بعضی افرادی که والدینشان از دو طایفه است خیلی سختی می کشند، همچنین مشروبات الکلی من را اذیت می کند، چون مذهبی بودم.

*چه طور یک جوان در محیط آزاد،  مذهبی بوده؟

 از ابتدا می خواستم کشیش شوم . با خاله و دایی ام تاریخ و اعتقادات کلیسا را مطالعه می کردم . خواهان این شدم که زندگی ام را وقف تبلیغ مسیحیت کنم تا به خودم و جامعه ام کمک کنم. به نظر من مردم در آمریکا خدا را از دست داده اند . مسائلی مثل مواد مخدر و الکل خیلی زیاد است . من میخواستم خودم را وقف کنم تا با خدا رابطه بهتری پیدا کنم. به همین خاطر شروع کردم به مطالعه تاریخ کلیسا .

یک روز واقعا از خدا خواستم که راه درست را نشانم دهد و در حال خواندن انجیل بودم که به این جمله رسیدم: اگر راستی را بدانید , راستی شما را آزاد خواهد کرد. سوال من یافتن این حقیقت به صورت کامل  بود. از ته دل از خدا خواستم که راه را به من نشان دهد .

 بعد از مدتی تحقیق به شخصیت پیامبر اعظم (ص) رسیدم . انگار که جهانی کاملا جدید به من نشان داده شد، شخصیت ایشان خیلی معرکه بود از جمله آن قضیه خاکستر که هر روز روی سر ایشان می ریختند . خیلی مهربان بودند در حالی که در همان لحظه در خدمت مردم بودند .

* مهربانی درباره حضرت مسیح (ع) هم هست چرا جذب ایشان نشدید؟

 اگر به آموزه های عیسی توجه کنید  ایشان می گوید؛ منتظر کسی باشید که در راه است . شخصیت دیگری که مهربانی و رابطه با خدا را به شما و جهان آموزش خواهد داد، کسی که رهابخش جهانیان خواهد بود . کسی که   صادق است و کلماتی را می گوید که از سمت خداوند است .

*بین شخصیت های جهان اسلام چه کسی را بیشتر دوست دارید ؟

امام حسین (ع) و امام رضا (ع) برای من بهترین هستند، در مسائل اجتماعی نیز رهبری و آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی را دوست دارم. من بعضی از کتاب های آنها را خوانده ام، مثل توحید از رهبری و ولایت از آقای جوادی آملی، از آقای حسن زاده آملی نیز  مقالاتی خوانده ام .

*از لحظه گفتن شهادتین بگویید.

 من در مسجدی در فینیکس شهادتین را گفتم . قبل از پذیرش سردرگم بودم و احساس می کردم وزن جهان روی دوش من است، دنبال کمک خداوند و یاری رسانی ایشان بودم، وقتی فهمیدم این را ه درست است به خدا گفتم، تو من را از خودم بهتر می شناسی و بهتر می دانی به چه سمتی برم و من تسلیم تو هستم، سپس گفتم : أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أنّ محمد رسول الله و  أشهد أنّ علی حجه الله

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار