تاریخ انتشار :

الیزابت

ماجرای بانوی تازه مسلمانی که استاد و هیئت علمی آکسفورد است

بعد از گذر از زبان و ظاهر قرآن حالا به کتاب محمد (صلی الله علیه واله) ایمان آورده و با ما در صف نماز جماعت نماز میخواند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )هر کاری کردم روم نشد سنشان را بپرسم. خانم الیزابت، عضو هیأت علمی و بازنشسته ی دانشگاه آکسفورد (رشته زبانشناسی)، که حداقل ۸۰ سال دارد، همسرشان سه ماهه از دنیا رفته و حالا قرآن همدم روزهای تنهایی و سختش شده است، روز عاشورا در حضور روحانی اینجا به دین اسلام مشرف و مسلمان شده است. حداقل های دین را هم نمیدانم میداند یا نه، ولی با قدرت در کمال کم قدرتی فیزیکی، از برنامه ی پنج سال آینده اش برای تحصیل قرآن و زبان عربی سخن میگفت و من در کمال ناباوری و بهت زدگی فقط نگاهش میکردم و گوش میدادم.
گویا در مدت تحصیلش، خیلی سالها پیش در رشته ی زبانشناسی یک ترم عربی خوانده و تاریخچه ی آشناییش با زبان قرآن به آن دوران برمی گردد. بعدها دوستی از ترکیه برایش قرآن هدیه میبرد و این هدیه حالا شده نقطه ی عطف زندگی اش. خودش میگوید؛ قرآن را با همان سواد کم عربی که میخوانده زبانش را با تمام متن هایی که تا بحال خوانده متفاوت دیده است و این نکته باعث شده برود و ببیند جریان این کتاب چیست! بعد از گذر از زبان و ظاهر قرآن حالا به کتاب محمد (ص) ایمان آورده و با ما در صف نماز جماعت نماز میخواند.


دو نکته جالب در مورد او که به ذهنم میرسد یکی انگیزه ی کم نظیرش برای شروع یادگیری جدید و عملا باز کردن یک پرونده ی جدید در این سن است، و دوم اینکه تازه بعد از یادگیری را هم دیده و دغدغه اش الان یاد دادن زبان عربی برای فهم قرآن است، آن هم به بچه ها، همش میگوید شما باید از طریق فرزندانتان مبلغ دینتان باشید و من از موقعی که این حرف را زده به این فکر میکنم واقعا چقدر دغدغه ما تبلیغ و توسعه دین است؟ آن هم از مسیر فرزندانمان!؟ بچه های ما در مذهبی و بهترین مدارس تهران نصف آنی که ریاضی و زبان و رباطیک می خوانند قرآن یاد می گیرند؟!؟
این ره که میرویم…
انشالله که به حق قرآن و زیر سایه ی رسول مهربانی هاعاقبتمان بخیر شود.

‌‌‌‌سیده زهرا امامزاده
دانشجوی جدید دکتری رسانه و ارتباطات
دانشگاه Canterbury, New Zealand

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار