تاریخ انتشار :

مجتبی نور

ابتکار قرآنی دانشجوی مسلمان برای معرفی اسلام در نیومکزیکو

مجتبی نور، دانشجوی بازرگانی در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو آمریکا سهم خود را در تلاش برای زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام با اهدای نسخه‌های رایگان قرآن کریم ایفا می‌کند.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «lcsun»، نور که ۲۷ ساله است، حدود ۳۰۰ نسخه قرآن کریم خریداری کرده و با هدف آموزش به دانشجویان و کارکنان دانشگاه نیومکزیکو که علاقمند به آشنایی بیشتر با دین اسلام هستند، این نسخه‌ها را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

341149_218

وی در این باره می‌گوید: برای کسانیکه دوستان مسلمان ندارند و ارتباطی هم با مسلمانان ندارند تا با آن‌ها گفت‌وگو و بحث کنند، سخت است که فرق درست و غلط را در مورد اسلام تشخیص دهند. بنابراین ما نمی‌توانیم آنان را به خاطر تصورات نادرست مقصر بدانیم.

مجتبی نور با این فکر که ممکن است برخی از هم‌دانشگاهی‌هایش مایل باشند در مورد اسلام مستقیماً از منبع اصلی آن یعنی قرآن اطلاعات کسب کنند، این طرح را اجرا کرد.

وی می‌گوید: دلیل اهدای این قرآن‌ها همین است که مردم خودشان بخوانند تا قضاوت بهتری در مورد اسلام داشته باشند. من خودم کتاب‌های دیگر ادیان را مطالعه کرده‌ام و می‌خواهم دیگران را نیز به این کار تشویق کنم.

نور ابتدا ۱۰۰ نسخه قرآن تهیه و آن‌ها را اهدا کرد اما به دلیل استقبال زیاد دانشجویان ۲۰۰ نسخه دیگر نیز سفارش داد تا در اختیار آنان قرار دهد.

وی که میزهایی در محوطه‌های دانشگاه برای اهدای قرآن‌ها قرار داده، می‌گوید: امیدوارم مردم به این درک برسند که شباهت‌های ما بسیار بیشتر از تفاوت‌هایمان است.

اقدام این دانشجوی مسلمان از سوی کلیسای لوتران صلح و شورای بین‌ادیان دانشگاه نیومکزیکو نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

 منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار