تاریخ انتشار :

دیترویت

دوازدهمین کنوانسیون اسلامی در دیترویت آمریکا

دوازدهمین کنوانسیون سالانه اسلامی به مدت ۳ روز در شهر دیترویت برگزار شده و هدف اصلی آن رودررویی با چالش‌های جدی پیش روی جوامع اسلامی در کشور آمریکا بود.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از detroitnews، دوازدهمین کنوانسیون سالانه اسلامی، به میزبانی جامعه اسلامی آمریکای شمالی در شهر دیترویت در ایالت میشیگان در آمریکا برگزار شده است.

img07502845

این گردهمایی ۳ روزه، ازجمعه آغاز شده است .به گفته ویلیام آنتون دستیار مدیر توسعه این کنوانسیون، هدف اصلی این گردهمایی مقابله با چالش‌های جدی پیش روی جوامع اسلامی در آمریکا از جمله سوءمصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، مشکلات روحی روانی و گسترش اسلام‌هراسی است.

گفته می‌شود که سال گذشته بیش از ۲ هزار تن از سرتاسر آمریکا و همچنین کانادا در این کنوانسیون شرکت کردند و انتظار می‌رود که امسال تعداد شرکت کنندگان از این رقم نیز فراتر رود.

آذر کولاکوویک، دبیرکل این سازمان اسلامی در این باره گفت: لفاظی‌های اسلام‌هراسی به مرز نفرت ورزی رسیده‌اند. و به شکلی ظریف و ناپیدا، نفرت را در جامعه پرورش می‌دهند. مردم نیز این فضا را احساس کرده و نگران هستند. هدف این است که به این نگرانی‌ها پرداخته و راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیدا کنیم.

وی افزود: این نشست‌ها به منظور سکوی پرشی برای خدمت به جامعه اسلامی در نظر گفته شده‌اند. در طول سال گذشته ما روی مشکلات کار کرده و افرادی که برای مبارزه با چالش‌های مشخص پیش رو مناسب هستند، شناسایی کرده‌ایم.

در این کنوانسیون که شرکت در آن برای عموم آزاد است، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی به سرپرستی امامان جماعت و تحصیل‌کردگان اسلامی از جمله رهبران میان ادیانی برگزار می‌شود و موضوعاتی چون قوانین خانوادگی اسلامی و توانمندسازی و پیشرفت جوانان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

تبعیض و هدف قرار دادن مسلمانان در جامعه آمریکا، خصوصا پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور به امری عادی تبدیل شده و راهپیمایی‌ها ضد رئیس‌جمهور همچنان در بخش‌های مختلف آمریکا از جمله شهر دیترویت ادامه دارند.

در این میان شورای روابط اسلامی آمریکایی نیز بالا رفتن حوادث اسلام‌هراسی و برخوردها علیه اقلیت‌های مسلمان و غیرمسلمان خصوصا از ۸ نوامبر را گزارش داده و طبق بررسی‌های یک سازمان آماری آزار و اذیت‌ها علیه اقلیت‌ها به شدت رو به گسترش هستند.

منبع:خبرگزاری حوزه

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار