تاریخ انتشار :

ایالت اوهایو

نشست میان ادیانی «جمع صمیمی برای صلح» در اوهایوی آمریکا

موضوع اصلی نشست «جمع صمیمی برای صلح»، تسهیل گفتمان میان کسانی است که مذاهب و سنت‌های مختلفی داشته و قصد دارند از طریق صحبت و برخورد صادقانه و احترام گذاشتن به همدیگر، به ترویج صلح بپردازند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) نخستین کلیسای جامع شهر هادسون در ایالت اوهایوی آمریکا، امروز میزبان نشست میان ادیانی «جمع صمیمی برای صلح» می‌باشد.

img10053991

در این گفتمان میان ادیانی سخنرانانی از میان جامعه اسلامی برای حاضران صحبت می‌کنند. این سخنرانان شامل احمد دیپ مدیر اجرایی جامعه اسلامی اکران و کنت، سارا شندی دانشجوی آکادمی پلیس اوهایو و فاطمه شندی یک شاعر مسلمان آمریکایی هستند. موضوع اصلی این نشست، تسهیل بحث و گفتمان میان مردمی است که مذاهب و سنت‌های مختلفی داشته و قصد دارند از طریق صحبت و برخورد صادقانه و احترام گذاشتن به همدیگر، به ترویج صلح بپردازند.

پیتر ویلی کشیش ارشد این کلیسا در این باره می‌گوید: وقتی با درک و احترام متقابل دور هم جمع شویم، قادر خواهیم بود اعمال دینی‌مان را آزادانه انجام دهیم. اعتقادات دینی که ما را موظف کرده‌اند، خواهران و برادرانمان را همانند خودمان دوست بداریم.

جنبش «جمع صمیمی برای صلح» در ایالت اوهایو در پاسخ به تبلیغات ضداسلامی رسانه‌های آمریکا آغاز شده‌ است. و این جنبش تا کنون توانسته نشست‌هایی را در کلیسای جامع پرسبیتری لیندهرست و جامعه اسلامی اکران و کنت برگزار کند.

شورای میان ادیانی و جامعه اسلامی اکران و کنت، ائتلاف میان ادیانی ریچفیلد، انجمن میراث معنوی میان ادیانی زنان و باشگاه زونتا در هادسون از دیگر سازمان‌های مشارکت کننده در این نشست‌ها هستند.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار