تاریخ انتشار :

در تانزانیا

دوره دانش‌افزایی مبلغان شیعی

دوره دانش‌افزایی مبلغان شیعی به همت رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا در مجتمع آموزشی ولیعصر(عج) شهرک «کی با ها»ی این کشور برگزار شد

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) با اعلام این خبر گفت: این دوره از شانزدهم آبان‌ماه آغاز شد و به مدت سه روز تا ۱۸ آبان‌ماه ادامه داشت.
وی افزود: در این دوره تعدادی از روحانیون و مبلغان شیعه از سراسر تانزانیا حضور یافتند و موضوعاتی همچون اخلاق مبلغ، قرآن‌پژوهی، شناخت نهج‌البلاغه، تاریخ معاصر جهان اسلام، شناخت مذاهب اسلامی و روش تعامل با پیروان ادیان در آن مورد بحث قرار گرفت.
318432_992

باقری تصریح کرد: در طول این دوره مبلغان با فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی مجتمع ولیعصر آشنا شده و از مرکز نگهداری ایتام این مجتمع بازدید داشتند.
رایزن فرهنگی ایران همچنین بیان کرد: در بازدید از مرکز ایتام، فضایی عاطفی ایجاد شد که تأثیر بسیار زیادی بر ایتام و همچنین بازدید‌کنندگان داشت.
در مراسم اختتامیه این دوره پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، رایزن فرهنگی ایران طی سخنانی به تأثیر انقلاب اسلامی در جنبش‌های اسلامی جهان پرداخت و انقلاب اسلامی را موتور محرک این جنبش‌ها دانست.
باقری با اشاره به این که قبل از انقلاب اسلامی، جنبش‌های اسلامی از نظر کمی و کیفی و روش‌های مبارزاتی قابل مقایسه با پس از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) نبودند، گفت: امام خمینی همه ادیان را زنده کرد و روحی در کالبد بی‌رمق جریان‌های اسلامی دمید.
وی با ذکر شیوه‌های تقابل غرب با جنبش‌های عدالت‌طلب و اسلام‌گرا گفت: غرب برای مقابله با جنبش‌های عدالت‌خواه و مبارزه با بیداری دست به خلق گروه‌های تکفیری زد و از جنبش‌های انحرافی حمایت کرد و آن‌ها را به جان مسلمانان انداخت.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی علی دینا، امام جمعه شیعیان دارالسلام نیز طی سخنانی بزرگ‌ترین عامل موفقیت یک مبلغ را تخلق به مکارم اخلاقی دانست.
مراسم اختتامیه دوره‌ دانش‌افزایی مبلغان در تانزانیا با قرائت زیارت عاشورا و دعای فرج پایان یافت.
مجتمع ولیعصر(عج) یک سازمان غیر انتفاعی مذهبی است که با نظارت هیئت امنا فعالیت می‌کند. این مجتمع در سال ۱۹۸۸ میلادی در تانزانیا به ثبت رسید.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار