تاریخ انتشار :

انگلیس

«نوامبر»؛ ماه آگاهی‌بخشی نسبت به پدیده اسلام‌هراسی در منچستر

انجمن دانشجویان مسلمان شهر «منچستر» انگلیس، ماه نوامبر را ماه آگاهی‌بخشی نسبت به پدیده اسلام‌هراسی معرفی کرد.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از خبرگزاری «اینا»، انجمن دانشجویان مسلمان شهر «منچستر» انگلیس، در راستای معرفی ماه نوامبر به‌عنوان ماه آگاهی‌بخشی نسبت به پدیده اسلام‌هراسی، فعالیت‌ها و تجمعات متنوعی در دانشگاه این شهر به منظور بالابردن سطح آگاهی مردم نسبت به چالش‌های پیش‌ روی جامعه مسلمان بریتانیا برگزار می‌کند.

316541_196
«صفا میر»، عضو اتحادیه دانشجویان دانشگاه‌های انگلیس در این باره گفت: برگزاری فعالیت‌ها و تجمعات طی ماه نوامبر که ماه «آگاهی‌بخشی نسبت به پدیده اسلام‌هراسی» معرفی شده، امری مهم و حائز اهمیت است و باید در ضمن این فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که برگزار می‌شود، بر افزایش اقدامات اسلام‌ستیزانه در بریتانیا تمرکز شود.
وی افزود: در این ماه تلاش می‌شود، حمایت‌های لازم از قربانیان این جنایات اسلام‌ستیزی به عمل آید و همچنین، قربانیان احتمالی(بالقوه) نیز تشویق شوند که در صورت وجود مشاهده هرگونه توهین آن را اطلاع‌رسانی کنند.
بنابراین گزارش، اتحادیه دانشجویان بریتانیا و انجمن دانشجویان مسلمان شهر منچستر انگلیس با یکدیگر برای تضمین عملکرد صحیح این فعالیت‌ها که سازمان توسعه و تعامل مسلمانان در انگلیس مجری برگزاری آن‌ است، تلاش خواهند کرد.
در همین راستا، نخستین سمینار ۲۱ آبان‌ماه با حضور نماینده سازمان تعامل و توسعه مسلمانان برگزار می‌شود که وی در  رابطه با جنبه‌های مختلف پدیده اسلام‌هراسی سخنرانی و با استناد به آمارها و تجربیات شخصی افراد اطلاعاتی در این زمینه ارائه می‌دهد.
همچنین در ۲۷ آبان‌ماه جاری، دومین سمینار با عنوان «برنامه دولت بریتانیا برای مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی و پیشگری جوانان از وقوع در دام افراط‌گرایی» برگزار می‌شود و سومین و آخرین سمینار نیز با عنوان «وضعیت زن مسلمان در جوامع غربی» سوم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد که چالش‌های پیش‌ روی بانوی محجبه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
سازمان تعامل و توسعه مسلمانان امیدوار است که این سمینارهای متفاوت، اطلاعات و شجاعت کافی را به افراد بدهد تا در آینده پدیده اسلام‌هراسی را محکوم کنند.
این سازمان همچنین، ماه نوامبر را فرصت مهم و ارزشمندی دانست که زمینه را برای رد افکار و اندیشه‌های کلیشه‌ای درباره اسلام و تفکرات اشتباه در مورد مسلمانان را فراهم می‌کند.
براساس گزارش سازمان‌های غیر دولتی انگلیس، سال ۲۰۱۵ میلادی جنایات مربوط به پدیده اسلام هراسی در شهر منچستر شاهد رشد دوبرابری بوده است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار