تاریخ انتشار :

وزیر آموزش و پرورش هند:

حجاب مخصوص مسلمان نیست، هندوها هم حجاب بپوشند!

وزیر آموزش و پرورش کارناتاکا با انتقاد از سازمان هندوهای افراط‌گرا در ممنوع کردن حجاب برای دختران دانش آموز، اعلام کرد که هندوها هم می‌توانند حجاب بپوشند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از siasat.com، وزیر آموزش و پرورش ایالت کارناتاکا در جنوب غربی هندوستان، با انتقاد از سازمان هندوهای افراط‌گرای «سنگ پاریواز » در ممنوع کردن حجاب برای دختران دانش آموز اعلام کرد: حجاب مخصوص مسلمانان نیست و دختران هندو نیز می‌توانند باحجاب باشند.

img15592470

باساواراج رایارادی، وزیر آموزش و پرورش این ایالت گفت: به حجاب توهین نکنید! حجاب نباید محدود به اسلام باشد. حجاب یک فرهنگ است و هر کس می‌تواند برقع یا حجاب به تن کند. هیچ قانونی هندوها را از پوشیدن حجاب منع نمی‌کند.

بیانیه وزیر آموزش و پرورش زمانی اعلام شد که دختران دانش آموز مسلمان در دانشکده هنر و بازرگانی کومارشوار تهدید کردند که در صورت ممنوعیت حجاب دست از تحصیل خواهند کشید.

در پی این ماجرا وزیر آموزش و پرورش دولت در پاسخ به رسانه‌ها گفت که با هر موسسه آموزشی که قصد داشته باشد به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای دختران محجبه یا برقع پوش ایجاد مزاحمت کنند، برخورد قانونی انجام می‌شود.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار