تاریخ انتشار :

دانشگاه «ریکیو»

رقابت دانشگاه‌های ژاپن در ساخت و توسعه نمازخانه‌

روند رو به رشد تجارت و ادامه تحصیل مسلمانان در کشور ژاپن منجر به ساخت نمازخانه‌های متعدد در دانشگاه‌ها و تأسیسات تجاری و رقابت چشمگیر دانشگاه‌ها در این زمینه شده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری « asahi»، ساخت و توسعه تسهیلات نمازخانه‌ای از زمانی در ژاپن آغاز  شد که تعداد گردشگرها و دانشجویان مسلمان در این کشور افزایش یافت و افزایش تجارت مسلمانان نیز بر تسریع این روند تأثیر گذاشت.

310896_757
یکی از مقامات دانشگاهی در ژاپن گفت: بسیاری از دانشجویان مسلمان دنیا خواستار ادامه تحصیل در ژاپن هستند.
وی افزود: رقابت چشمگیری بین دانشگاه‌ها در ایجاد محیطی مناسب به منظور جذب دانشجویان مسلمان وجود دارد.
دانشگاه «ریکیو» در توکیو که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تعداد دانشجویان خارجی خود را تا ۲ هزار نفر افزایش دهد، نخستین نمازخانه خود را در ماه آوریل ۲۰۱۶ افتتاح کرد.
این نمازخانه مجهز به تابلوی بزرگی از تصویر کعبه برای نشان‌دادن قبله و وضوخانه است.
تومیا یوشیوکا، رئیس دانشگاه ریکیو گفت: افتتاح نمازخانه فرصت خوبی را برای دانشجویان ژاپنی فراهم می‌کند تا بتوانند با فرهنگ اسلامی آشنا شوند.
دانشگاه «سوفیا» در منطقه «یوتسویا» در توکیو که دارای ۵۰ دانشجوی مسلمان از کشورهای مالزی و اندونزی است، در تاریخ  ۸ مهرماه امسال رستوران غذاهای حلال را افتتاح کرد.
بنابر گزارش سازمان گردشگری ژاپن حدود ۵۱۰ هزار گردشگر مسلمان از سال ۲۰۱۵ تاکنون تنها از دو کشور مالزی و اندونزی از این کشور دیدن کرده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار