تاریخ انتشار :

در شهر هیوستون

دومین همایش ادبی سالانه زنان مسلمان در هیوستون برگزار شد

جامعه اسلامی هیوستون و انتشارات دی بریک، دومین همایش ادبی سالانه زنان مسلمان را در شهر هیوستون در ایالت تگزاس برگزار کردند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از  thedailycougar، دومین همایش سالانه ادبی زنان مسلمان در شهر هیوستون، واقع در ایالت تگزاس آمریکا به همت جامعه اسلامی هیوستون و انتشارات دی بریک در سالن امور اجتماعی دانشکده تحصیلات تکمیلی هیوستون برگزار شد. در این همایش هفت ساعته، شعرا، نویسندگان، هنرمندان و سخنوران و محصلان زن مسلمان حضور داشتند. این همایش در حالی برگزار شد که گردهمایی سال گذشته در کتابخانه یادبود جرج برپا شده بود.

img14412685

همایش امسال «روزی روزگاری یک قلب با ایمان: قدرت قلم و کاغذ» نام‌گذاری شده بود. این همایش در ساعت ۱۰:۳۰ صبح آغاز شد و یکی از برنامه‌های آن کتاب خوانی نویسندگان زن مسلمان بود. موضوعات سخنرانی‌های ارائه شده در این همایش ادبی را مواردی چون مبارزه با کلیشه‌ها درباره زنان مسلمان در ادبیات آکادمیک و سخن نویسندگان زن مسلمان تشکیل می‌دادند. بسیاری از شرکت‌کنندگان از سرتاسر آمریکا و جهان برای حضور در این همایش گردهم آمده بودند.

افشان ملک، مدیر پروژه “دی بریک” در این باره گفت: امسال می‌خواستیم بازدیدکنندگانی از پیشینه‌های مختلف را جذب کنیم و عده زیادی از شرکت‌کنندگان امسال را تازه مسلمانان تشکیل می‌دادند. جمعیت قومیتی متنوع شرکت کنندگان در همایش امسال نیز قابل تحسین بود.

ملک در ادامه گفت: من فکر می‌کنم گردهمایی زنان مسلمان و برگزاری این همایش بسیار جالب بود، این اتفاقی است که معمولا کمتر شاهد آن هستیم. ان شاء الله قصد داریم برای سال‌های آینده زنان بیشتری را از قومیت‌های مختلف دعوت کرده و زنان مسلمان خبرنگار را نیز به دستور جلسه همایش اضافه کنیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار