تاریخ انتشار :

واشنگتن

بزرگترین نمایشگاه قرآن تاریخ آمریکا، با حضور ایران آغاز به کار می کند

مسئول شرکت اسپانسر برگزاری نمایشگاههای قرآن و خطوط قرآنی در واشنگتن پایتخت آمریکا که برای برگزاری بزرگترین نمایشگاه قرآن در تاریخ این کشور آماده می شود، گفت: این رویداد در سایه موج تحریف وجهه صلح آمیز دین اسلام و تشدید موج اسلام هراسی در این کشور صورت می گیرد

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  «یلدریم علی کوش» معاون شورای اداری شرکت هلدینگ «کُوچ» مسئول برگزاری این نمایشگاه در یک کنفرانس مطبوعاتی  در سالن محل برگزاری این نمایشگاه گفت: اسلام دین صلح و تسامح است و نگرش کنونی به دین اسلام از واقعیت دور است. هرگز به افراطیون اجازه نخواهیم داد دینمان را دستکاری کنند.

%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b3%da%af%d8%a7%d9%87

در این نمایشگاه که روز پنجشنبه درهای خود را به روی خبرنگاران گشود، بیش از ۶۰ نسخه قرآن نفیس از کشورهای مختلف جهان عرب به علاوه کشورهای ترکیه، ایران و افغانستان به معرض نمایش عموم گذاشته می شود.

نمایشگاه شنبه آغاز به کار خواهد کرد و تا بیستم فوریه آینده در سالن «آرتور ام سالکلر» واقع در مجتمع محل برگزاری موزه های «سمیشونیان» در واشنتگن ادامه می یابد.

مجتمع محل برگزاری این نمایشگاه در بیانیه ای اعلام کرد: این نمایشگاه که  عنوان «هنر قرآن: گنج هایی از موزه هنرهای ترکی و اسلامی» به خود گرفته است، بزرگترین نمایشگاه قرآن و خطوط قرآنی در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

این بیانیه افزود: نمایشگاه مذکور با هماهنگی موزه هنر ترکی و اسلامی استانبول و با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه برگزار می شود.

در این بیانیه با اشاره به  تفاوت عمر قرآن های ارائه شده در این نمایشگاه از هزار سال گذشته  و قرن هفدهم میلادی، آمده است: این نمایشگاه داستان های منحصر به فرد برخی از نسخه های خطی، صنعت و سازندگان آن را حکایت خواهد کرد و علاوه بر این بازدیدکنندگان با نحوه انتقال قرآن از مرحله شفاهی با مرحله کتابت آشناخواهند شد.

منبع: شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار