تاریخ انتشار :

سازمان همکاری اسلامی

وب‌سایت مرکز صلح سازمان همکاری اسلامی راه‌اندازی شد

«ایاد امین مدنی»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از راه‌اندازی وب‌سایت مرکز گفت‌وگو، صلح و شناخت وابسته به این سازمان به صورت رسمی خبر داد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، «ایاد امین مدنی»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، امروز، ۲۷ مهرماه، ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه چهل و سومین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر «تاشکند»، پایتخت ازبکستان گفت: وب‌سایت مرکز گفت‌وگو، صلح و شناخت (CDPU) وابسته به این سازمان به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

بنابراین گزارش، این مرکز وظایف زیادی از جمله مقابله با گفتمان تروریسم و از بین بردن ساختار ایدئولوژیک آن برعهده دارد و با انتشار پیام‌ها، مقالات و فیلم‌، ادعاهای گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا را برملا می‌کند.

296319_910

مرکز گفت‌وگو، صلح و شناخت زیر نظر اداره گفت‌وگو و ارتباطات سازمان همکاری اسلامی فعالیت می‌کند و تریبونی برای ارتباط و مشاوره میان مراکز فعال در حوزه مبارزه با تروریسم و تندروی در جهان اسلام خواهد بود.

این اجلاس با شعار «آموزش و روشنگری: راه صلح و خلاقیت» از امروز آغاز و تا فردا ۲۸ مهرماه ادامه خواهد داشت و در آن قطعنامه‌هایی در مورد فلسطین، وضعیت سوریه، یمن، لیبی، مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و نیز مسائل مربوط به جوامع مسلمان کشورهای غیراسلامی به‌ویژه میانمار بررسی می‌شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار