تاریخ انتشار :

«اولدامینی اوگانایک»

خریداری نسخه کهن قرآن برای مطالعات تاریخی در آمریکا

دانشگاهی در آمریکا نسخه دست‌نویس کهن و نادری از قرآن کریم را به‌منظور تحقیق در مورد اسلام و جزئیات زندگی برده‌های مسلمان آمریکایی ـ آفریقایی خریداری کرد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «flathatnews»، مرکز تحقیقات کلکسیون‌های خاص دانشگاه «ویلیام اند مری» در شهر ویلیامزبورگ ایالت ویرجینیا در آمریکا نسخه دست‌نویس نادری از قرآن کریم را برای تحقیق در مورد اسلام و جزئیات زندگی برده‌های مسلمان آمریکایی ـ آفریقایی خریداری کرد.
طبق تحلیل‌های ابتدایی، این نسخه در قرن نوزدهم در آفریقای غربی و نیجریه کنونی نوشته شده است.
این نسخه که به درخواست پروفسور «اولدامینی اوگانایک»، متخصص مطالعات مذهبی دانشگاه «ویلیام اند مری» خریداری شد، سندی مهم برای مطالعه اسلام در این دانشگاه محسوب می‌شود.

295809_526
اوگانایک گفت: علاوه بر اهمیت مذهبی، این نسخه نقشی حیاتی در مطالعه زندگی مسلمانان آفریقایی ـ آمریکایی ایفا می‌کند.
وی افزود: هویت این نسخه می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد مسلمانان آفریقا ارائه دهد که به راحتی در قرآن‌های چاپی یافت نمی‌شود.
اوگانایک اظهار کرد: روشی که این قرآن تقسیم‌بندی شده است (۶۰ قسمت) می‌تواند اطلاعاتی را در مورد درک مسلمانان آفریقایی از قرآن و طرز کاربرد آن همچنین شناخت برده‌های مسلمان آمریکایی ـ آفریقایی به دست دهد.
قرار است یک تیم تحقیقاتی متشکل از متخصصان مطالعات مذهبی دانشگاه، خطاطی این قرآن دست‌نویس را برای شناسایی زمان و مکان دقیق تحریر آن مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.
گفتنی است، دانشگاه به دستور سلطنتی ویلیام سوم و مری دوم ـ پادشاه و ملکه انگلستان ـ در سال ۱۶۹۳ در مستعمرهٔ ویرجینیا بنیان گذاشته شد. این دانشگاه در تاریخ آمریکا نقش مهمی ایفا کرده است. شخصیت‌های مشهوری همچون توماس جفرسون، جیمز مونرو و جان تایلر (هرسه از روسای جمهور آمریکا)، و ۱۶ نفر از امضاکنندگان اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار